تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد

 رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: تاکنون ۴۳۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

 مجید نبی‌پور روز پنجشنبه در جریان بازدید از سیلوی ۳۰ هزار تنی روناش دزفول بیان کرد: طبق گزارشات واصله، در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۹۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده بود که امیدواریم بتوانیم این روند رشد را ادامه دهیم.
وی اظهارکرد: ۱۰۳ مرکز خرید گندم در استان در حال فعالیت هستند و گندم کشاورزان را در اسرع وقت خریداری می‌کنند انتظار می‌رود کشاورزان با دقت مزارع را برداشت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کشاورزان خواست: از افت برداشت جلوگیری کنند و هنگام حمل نیز دقت کنند کامیون‌های حمل گندم مقداری از محصول را در مسیر ریزش نکنند زیرا موجب از بین رفتن گندم تولیدی و کاهش خرید و دستمزد کشاورزان می‌شود.

۴۲ هزار تن کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است
نبی‌پور در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز گفت: تا کنون ۴۲ هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شده که نسبت به کل سال گذشته حدود ۱۱ هزار تن بیشتر خریداری شده است؛ انتظار می‌رود این میزان خرید در روزهای آتی بیشتر شود.وی به فعالیت ۳۰ مرکز خرید کلزا در سطح استان اشاره و ادامه داد: با توجه به خریدی که توسط بخش خصوصی انجام شده بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از وجه کشاورزان پرداخت شده است؛ انتظار می‌رود بخش خصوصی تا پایان زمان برداشت بتواند تمام وجه کشاورزان را پرداخت کند.


خریداری ۷۵ هزار تن چغندرقند از کشاورزان خوزستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت بالای هزار هکتار چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شده و حدود ۷۵ هزار تن محصول به کارخانجات حمل منتقل شده که امیدواریم بتوانیم تولیدی داشته باشیم که جهش تولید را معنا کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار