تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگذاري قطعي ورزشگاه کشوري به استقلال تهران
 معاون حقوقي باشگاه استقلال از واگذاري قطعي حق بهره‌برداري اين باشگاه از ورزشگاه شهيد کشوري خبر داد.
 
محسن بزرگي با بيان اين مطلب اظهار کرد: طبق مصوبه‌اي که دولت در تاريخ 91/12/15 داشت، مجموعه شهيد کشوري (به جز اماکن اداري تحت اختيار فدراسيون‌هاي دووميداني، بسکتبال و کاراته) به باشگاه استقلال واگذار شد.

وي افزود: پيش از اين در تاريخ 91/10/17 دولت در مصوبه ديگري مالکيت ورزشگاه مرغوبکار را به باشگاه استقلال و ورزشگاه درفشي‌فر را به باشگاه پرسپوليس قطعي کرده بود. پس از آن بحث بهره‌برداري از ورزشگاه کشوري مطرح شد و اين موضوع در پانزدهم اسفند ماه قطعي شد. بنابراين سازمان ثبت اسناد مکلف است، سند مادر در بحث بهره‌برداري از ورزشگاه شهيد کشوري را به نام استقلال صادر کند ولي اين باشگاه مالکيت ورزشگاه مرغوبکار را در اختيار دارد.
 
وي ادامه داد: از الان به بعد بايد پس از برگزاري مجمع عمومي، کارشناسي‌هاي لازم، قيمت‌گذاري و نهايتا افزايش سرمايه باشگاه استقلال کار واگذاري اين باشگاه با سرمايه افزايش‌يافته‌اي که دارد، به بخش خصوصي طبق اصل «44» انجام شود.
 
معاون حقوقي باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال که در نهايت چه زماني اين پروسه طي مي‌شود و کار واگذاري استقلال به مردم قطعي خواهد شد، به ايسنا گفت: زمان اين موضوع قابل پيش‌بيني نيست، اما از الان به بعد پروسه در بخش حقوقي باشگاه استقلال دنبال مي‌شود و پس از طي مراحل اداري-قانوني، باشگاه استقلال آماده واگذاري خواهد شد. رسيدن کار به مرحله فعلي با تلاش‌هاي علي فتح‌الله‌زاده، مديرعامل باشگاه استقلال و مساعدت کميسيون امور مستندسازي، وزارت ورزش و جوانان و مسئولان مختلف در نهاد رياست جمهوري بوده است. ورزشگاه مرغوبکار، سرمايه خوبي براي باشگاه استقلال است اما براي توسعه رشته‌هاي ديگر در مجموعه باشگاه، تشکيل آکادمي‌ها و ... استقلال پيشنهاد حق بهره‌برداري از ورزشگاه شهيد کشوري را در جلسه‌اي که مسئولان باشگاه پرسپوليس هم حضور داشتند، مطرح کرد و سرانجام اين موضوع با همکاري مسئولان فوق عملي شد. اميدواريم پس از خبر تلخ محروميت يک جلسه‌اي تماشاگران استقلال از حضورشان در ورزشگاه آزادي براي بازي با گهر دورود، اين خبر خوش عيدي خوبي به هواداران باشد.
 
 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار