تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال 92

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی بر لزوم اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال 92 تاکید کرد.

عبدالرضا موسوی اظهار کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه از ابتدای سال 92 باید نرخ بلیت هواپیما به صورت آزاد توسط شرکت‌ها و با نظارت سازمان هواپیمایی کشور تعیین شود.

وی افزود: امسال باید شناورسازی نرخ بلیت هواپیما به منظور آماده شدن برای آزادسازی انجام می‌شد؛ امری که صورت نگرفت.

به گفته موسوی، طبق قانون از ابتدای سال 92 باید نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی آزاد شود و دیگر تکلیفی نباشد؛ این قانون است و نمی‌توان آن را اجرا نکرد.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرد:‌ در سالی که گذشت شرکت‌های هواپیمایی با مشکلات مالی بسیاری مواجه بودند که طی نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ سوخت هواپیما پیش آمد. در تمام این مدت شرکت‌های هواپیمایی سختی‌ها را به امید آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال 92 تحمل کرده و امور را پیش بردند.

وی تاکید کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به معنی افزایش قیمت آن نیست بلکه این امر می تواند بستری رقابتی ایجاد کند که در این میان حتی شرکت‌ها برای جلب مشتری و مسافر بیشتر، قیمت‌های خود را کاهش داده و اقدام به افزایش کیفیت خدمات کنند.

موسوی از مسئولان برای کمک به ایرلاین‌های در عبور از مشکلات درخواست کمک کرد و گفت:‌ در صورت نبود حمایت‌های لازم، صنعت حمل و نقل هوایی کشور ورشکسته خواهد شد و با توجه به اینکه مسئولان تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده‌اند انتظار می‌رود این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما پوشش هزینه‌های شرکت‌ها را نمی‌دهد، یادآور شد: تمام سرویس‌های خدماتی که به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود افزایش قیمت داشته‌اند و شرکت‌های هواپیمایی تنها برای جبران بخشی از این افزایش‌ها نرخ بلیت هواپیما را میانگین 65 درصد افزایش دادند که این میزان هنوز هم پاسخگوی نیازها نیست.

وی تاکید کرد: با وجود تخصیص ارز مبادله‌ای به شرکت‌های هواپیمایی هنوز نمی‌توان به فکر نوسازی ناوگان ایرلاین‌ها بود زیرا این امر تنها صرف هزینه‌های خارجی شرکت‌های هواپیمایی می‌شود.

موسوی تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات مالی موجود، برای ایام نوروز 92 بیشترین صندلی به منظور جابه‌جایی مسافران در ناوگان هوایی کشور عرضه می‌شود که امیدواریم با وجود افزایش نرخ بلیت هواپیما، تقاضا برای این میزان صندلی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا در شرایطی رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی بر لزوم شناورسازی نرخ بلیت هواپیما که می تواند منجر به افزایش دوباره بلیت هواپیما شود، تاکید دارد که رییس سازمان هواپیمایی کشوری هفته گذشته اعلام کرد: سال 92 تغییری در نرخ بلیت هواپیما نخواهیم داشت.

امری که خلاف قانون است زیرا قانون صراحتا اعلام کرده از سال 92 آزادسازی نرخ بلیت اعمال خواهد شد که این امر می‌تواند باعث تغییر در نرخ بلیت هواپیما شود. حال باید دید شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد که جلوی اجرای قانون گرفته می‌شود یا نیازهای مالی ایرلاین‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری را به عنوان متولی صنعت هوایی مجبور به اجرای قانون می‌کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار