تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۳۴۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرم رضوی مملو از عزاداران فاطمی
حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) یکپارچه سیاهپوش و مملو از خیل عزاداران فاطمی است.

به همین مناسبت بیرقهای سیاه در معابر عمومی، سردر مساجد و حسینیه ها، ادارات، مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در سطح شهر مشهد و به خصوص صحنها و رواقهای حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) نصب شده است.

حرم مطهر رضوی به همین مناسبت حال و هوای خاصی دارد و مملو از خیل ارادتمندان اهل بیت(ع) است که از نقاط مختلف کشور و حتی برخی بلاد اسلامی خود را به مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت رضا(ع) رسانده اند تا ضمن زیارت، سالروز شهادت مادر بزرگوار آن حضرت را به ایشان تسلیت بگویند.

مراسم ویژه سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روزهاس شنبه و یکشنبه 24 و 25 فروردین ماه با شرکت شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود و سخنرانان و مداحان در بیان مصائب و مناقب آن حضرت به سخنرانی و مداحی می پردازند.

آیینهای مشابه نیز در مساجد و حسینیه های مشهد و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی برپا شده است.

برخی از جوانان شیفته اهل بیت(ع) نیز با برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات در معابر عمومی مشهد از جمله خیابانهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) ارادت خود را به آن بزرگواران و از جمله حضرت فاطمه(س) نشان می دهند.

همچنین در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم اجتماع عظیم عزاداران فاطمی فردا در مشهد و تعدادی از شهرستانهای استان خراسان رضوی برگزار می شود.

این آیین در مشهد با حضور عزاداران فاطمی در میدان شهدای مشهد آغاز می شود و سپس شرکت کنندگان با حرکت به سوی حرم مطهر رضوی به عزاداری می پردازند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار