تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۵۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شروع دور جدید قانون شکنی‌ اصلاح طلبان
به گزارش صابر نیوز، هنوز خاطره اعلام پیروزی میرحسین موسوی قبل از اتمام رأی گیری در تمام حوزه ها! و پیش از آغاز شمارش آرای ریاست جمهوری از اذهان مردم پاک نشده است که محمدرضا عارف یکی از نامزدهای بالقوه جبهه اصلاحات، در یادداشتی که روز گذشته در سایت منتسب به خود با عنوان منشور اخلاق انتخاباتی ارائه کرد، خود را کاندیدای ریاست جمهوری نامید!

این مسئله در حالی اتفاق می افتد که در تمام کشورهای دنیا، عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به کسی اطلاق می شود که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در نهاد مسئول ثبت نام کرده باشد و صلاحیت وی برای قرارگیری در این جایگاه توسط نهادهای قانونی احراز شود؛ با این وجود آقای عارف بدون توجه به این مسئله و در حالیکه در منشور ارائه شده، رفتار در چارچوب قانون را در اولویت دوم قرار داده است، بدون پیمودن مسیر قانونی تعریف شده، خود را کاندیدای ریاست جمهوری خوانده است!
 
http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1391/5/15/24479_322.jpg

معرفی عارف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری قبل از احراز صلاحیت وی توسط شورای محترم نگهبان، نه تنها عملی خلاف قانون به شمار می رود بلکه آغاز دهن کجی به قانون اساسی و تلاش بر اعمال فشار سیاسی بر شورای نگهبان به منظور کسب صلاحیت های لازم است.
 
عدم تمکین به قانون و مخالفت با اصول مختلف قانون اساسی همواره از عادات مدعیان اصلاح طلبی بوده است و اقدام اخیر آقای عارف از آخرین نمونه های قانون شکنی توسط مدعیان قانون مداری و پایبندی به قانون اساسی به شمار می رود.
:
:
:
آخرین اخبار