تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۸۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقشه عجیب برای دستبرد به طلافروشی
کارآگاهان پلیس آگاهی در تعقیب سارقانی هستند که با طراحی نقشه‌ای پیچیده قصد داشتند به مغازه جواهرفروشی دستبرد بزنند اما در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

مردی که در شهرستان حاجی‌آباد واقع در استان هرمزگان طلافروشی دارد، صبح دیروز وقتی به محل کارش رفت، متوجه شد دیوار حایل میان مغازه او و عکاسی همسایه سوراخ شده و گاوصندوق نیز آسیب دیده است.

این مرد بلافاصله در تماس با پلیس 110 موضوع را اطلاع داد و دقایقی بعد تیمی از ماموران با حضور در زرگری تحقیقات را آغاز کردند.

آنها متوجه شدند سارقان قصد داشتند به گاوصندوق زرگری دستبرد بزنند و برای این کار از دستگاه‌های برش استفاده کردند اما به دلیل ضخامت و مستحکم‌بودن دیواره‌های گاوصندوق به هدف‌شان نرسیدند و به ناچار فرار کردند.

ماموران در ادامه با بررسی محل فهمیدند پشت مغازه‌های زرگری و عکاسی، زمین بایری قرار دارد و سارقان در آنجا ابتدا دیوار عکاسی را سوراخ کرده و بعد از ورود به این مغازه دیوار طلافروشی را شکافته و وارد جواهرفروشی شده‌اند. 

این شیوه کار سارقان نشان می‌داد آنها به خوبی با این مغازه آشنایی داشتند و می‌دانستند اگر بخواهند به صورت مستقیم دیوار پشتی زرگری را تخریب کنند، به دلیل ضخامت دیوار با شکست مواجه می‌شوند به همین دلیل ترجیح دادند کار خود را سخت‌تر کنند و از طریق مغازه همسایه به مقصد نهایی خود برسند. 

کارآگاهان در ادامه به پرس‌وجو از اهالی محل پرداختند. هیچ‌یک از آنان تا زمانی که در محل کسب خود حضور داشتند متوجه اتفاق مشکوکی نشده بودند. گفته‌های این افراد نشان می‌داد سارقان بین ساعت 24 سه‌شنبه تا پنج‌بامداد دیروز در محل حضور داشتند و با استفاده از تاریکی و خلوتی محل دست به کار شده‌اند.

از آنجا که ایجاد شکاف در دو دیوار کار دشواری بود و به زمان و زحمت زیادی نیاز داشت پلیس این فرضیه را مطرح کرد که تعداد سارقان حداقل سه نفر است. 

این شواهد در حالی به‌دست آمده است که هیچ ردی از خود متهمان وجود ندارد و کارآگاهان هنوز نتوانسته‌اند فرد یا افرادی را به‌عنوان مظنونان این پرونده بازداشت کنند، با این وجود تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سرهنگ ناصر آبزن، فرمانده انتظامی شهرستان حاجی‌آباد درباره این پرونده گفت: «تنها ویژگی این طلافروشی و عامل اصلی ناکامی سارقان محکم‌بودن گاوصندوق بود.» وی رفع خلأهای ناشی از حضور ماموران گشتی در فواصل زمانی نیمه‌های‌شب به بعد، سرکشی منظم و مستمر از اماکن حساس، استفاده مالکان از تجهیزات امنیتی مانند دزدگیر، نصب سنسورهای حساس به لرزش داخل دیوارهای مغازه‌ها، آموزش و ملزم‌کردن گشتی‌های پلیس به سرکشی مستمر در فاصله هر ساعت یک‌بار از طلافروشی‌ها، آموزش و توجیه مالکان طلافروشی و استفاده از نگهبان محله را مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از اینگونه جرایم دانست.

منبع/ روزنامه شرق
:
:
:
آخرین اخبار