تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده خودرو بسته شد اما ارزان نشد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید با یک برنامه مناسب می توان قیمت خودروها را بیش از مصوبه شورای رقابت کاهش و کیفیت خودروها را افزایش داد.

دو هفته قبل سرانجام پس از حدود ۲ ماه سردرگمی شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را بر اساس تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی ارائه شده بود اعلام کرد و خودروسازان داخلی نیز اعلام کردند که این قیمت ها مورد تایید است و فروش محصولات خود بر اساس این قیمت ها را آغاز خواهند کرد.

به گزارش نامه، این در شرایطی است که بسیاری می گویند قیمت های ارائه شده از سوی شورای رقابت تفاوت چندانی با قیمت های قبلی نداشته و قیمت خودرو باید بیش از این کاهش یابد.

پس از اعلام قیمت جدید خودروها توسط شورای رقابت بسیاری انتظار کاهش قیمت ها در بازار را داشتند اما این اتفاق رخ نداده و مصوبه جدید شورای رقابت تاثیر چندانی بر بازار نداشته است.

این در شرایطی است که پس از وعده های فراوان مسئولان درباره بازار خودرو مردم انتظار کاهش قیمت چشمگیری بازار خودرو را داشتند که این اتفاق تا کنون رخ نداده و قیمت خودرو در بازار تفاوت چندانی با دو هفته قبل نداشته است.

در شرایطی که مردم شورای رقابت را مسئول اصلی تعیین قیمت خودرو می دانند نادر قاضی پور عضو شورای رقابت در گفت و گو با نامه در تشریح فعالیت های این شورا برای بررسی قیمت خودروها می گوید پروند قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت بسته شده است.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی از راه کارهای اساسی برطرف کردن مشکل بازار خودرو این است که دولت این بازار را رها کند و اجازه دهند مسئولان مربوطه فعالیت خود را در این بازار ادامه دهند و در این شرایطی است که اوضاع خودروسازی و قیمت آن سامان می یابد و تاکنون نگذاشته اند و تنها مردم از این وضعیت زیان می بینند.

وی ادامه داد: البته باید از بخش تولید در کشور حمایت کرد اما این به منظور دخالت در امور خودروسازان نیست و حمایت برنامه ریزی شده می تواند تولید را رونق دهد و بر همین اساس تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد.

رحمانی با بیان این که دولت به جای دستور در بازار خودرو باید از تولید حمایت کند، گفت: به طور مثال سهم تولید را از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت کند.

وی با اشاره به تیراژ پایین تولید خودرو در ایران، گفت: در شرایطی که ما بتوانیم با حمایت های منطقی از تولید و عدم دخالت در امور خودروسازان و درخواست برنامه از آنها تیراژ تولید را افزایش دهیم می توانیم شاهد افت قیمت خودروها باشیم در غیر این صورت قیمت خودرو نمی تواند کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم با یک برنامه مناسب می توان قیمت خودروها را بیش از مصوبه شورای رقابت کاهش و کیفیت خودروها را افزایش داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین اتفاق در سال ۹۲ است و این اتفاق بر بازار خودرو تاثیر خواهد گذاشت. اما این موضوع سبب نمس شود که به واسطه انتخابات بازار خودرو را رها کرد و کنترل بازار بر عهده دولت آینده گذاشت و دولت فعلی باید در مدت زمان باقی مانده از عمر خود با ارائه سیاست های مناسب و بدون دخالت در امور خودروسازان بازار خودرو را کنترل کند.
:
:
:
آخرین اخبار