تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۹۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انصراف برخي کانديداها و رايزني براي ائتلاف‌هاي جديد
تنها چند ساعت ديگر اسامي کانديداهاي احراز صلاحيت شده توسط شوراي نگهبان به وزارت کشور اعلام مي شود. به اين ترتيب روند برگزاري انتخابات يازدهمين رئيس جمهور يک گام ديگر به جلو مي رود تا همه منتظر اعلام رسمي نامزدهاي نهايي انتخابات و شروع تبليغات باشند. هرچند ديروز درباره کانديداهايي که صلاحيت شان احراز شده يا نشده شنيده ها و شايعات ضد و نقيض و حتي لحظه به لحظه به گوش مي رسيد اما برخي کانديداها هم ترجيح دادند در ثانيه هاي آخر مهلت بررسي شوراي نگهبان، انصر اف خود را اعلام کنند. از اين جهت ديروز را شايد بتوان روز انصراف ها دانست.

لنکراني به نفع جليلي انصراف داد

کامران باقري لنکراني پس از جلسه مشترک عصر ديروز با سعيد جليلي، انصراف خود را از کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري به نفع او اعلام کرد. به گزارش فارس سعيد جليلي، کامران باقري لنکراني و پرويز فتاح سه گزينه اي بودند که جبهه پايداري به منظور انتخاب اصلح با آنها براي کانديداتوري رايزني کرده بود.

در همين حال به گزارش تسنيم، در بخشي از بيانيه انصراف کامران باقري لنکراني از کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري به نفع سعيد جليلي آمده است:انقلاب ما اکنون در مصاف با مستکبران در مرحله اي حساس قرار گرفته است. دشمنان دين خدا تمام توان خود را براي به زانو در آوردن اين انقلاب به ميدان آورده اند و از هيچ تلاشي در به عقب راندن و مهار اين نهضت الهي مضايقه نکرده و نمي کنند.موسم کنوني ، موسم لجاجت ، تصميم گيري هاي فردي ، بي توجهي به مصالح کشور و بي اعتنايي به وظيفه همگاني در دفاع از اين نظام مقدس نيست ، ولو اين اهمال ها به خيال عمل به تکليف و با پوشش اداي دين به وطن باشد.همه ما موظفيم همصدا و همگام در برابر فتنه آفريني فتنه گران و انحراف منحرفان قيام کنيم و نگذاريم اين انقلاب برخلاف وصيت امام رضوان ا... تعالي عليه به دست نااهلان و نامردمان بيفتد.قبلا هم گفته بودم حضور من در اين انتخابات گفتماني است و رقابت درون گفتمان انقلاب اسلامي را نا صواب مي دانم. برهمين اساس ضمن تشکر از همه عزيزاني که در سراسر کشور نسبت به اينجانب ابراز محبت و بزرگواري نموده اند، به خصوص دانشگاهيان ، نخبگان ، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران ، علماي اعلام و به ويژه حضرت علامه آيه ا... مصباح يزدي دامت برکاته ، با توجه به حضور قطعي برادر انقلابي و مومن جناب آقاي دکتر جليلي ، با کسب نظرمشورتي از جبهه پايداري انقلاب اسلامي ، براي دفاع از گفتمان اميد، عدالت و استقامت ، اينجانب با انصراف از داوطلبي در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري ، حمايت خود را از جناب آقاي دکتر جليلي اعلام مي دارم.در همين حال پيش از انتشار خبر انصراف لنکراني عصر ايران به نقل از سايت عماريون نوشت: قاضي زاده سخنگوي جبهه پايداري در اظهاراتي بي سابقه عليه جليلي، گفت: يکي از نکاتي که در ذهن ما بود اينکه ما درمورد عملکرد اجرايي جليلي نمي توانيم قضاوت کنيم. چون دولت با يک گروه شش نفره که در حوزه سياست خارجي مذاکره مي کند تفاوت دارد دولتي که چهار ميليون نفر پرسنل دارد و نان و گوشت و آب و برق مردم دستش است فرق مي کند.

ابوترابي فرد انصراف داد

ابوترابي فرد که پيشتر برخي نمايندگان مجلس از وي خواسته بودند در مجلس بماند و از کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري انصراف دهد ديروز انصراف داد. به گزارش بردبار خبرنگار پارلماني خراسان، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد در پاسخ به درخواست ۲۰۰ نفر از نمايندگان مجلس که خواستار انصرافش از کانديداتوري رياست جمهوري و ماندن وي در مجلس شدند، با اعلام انصراف گفت: اميدوارم به عنوان برادر بسيار کوچک، افتخار خدمت در اين مجموعه را داشته باشم.

هاشمي: نبايد سوءمديريت برخي افراد و جريان ها، به پاي روحانيت و رهبري انقلاب نوشته شود

آيت ا... هاشمي رفسنجاني ديروز در ديدار با استادان، پژوهشگران، نويسندگان و فضلاي حوزه علميه قم گفت: نبايد سوءمديريت برخي افراد و جريان ها، به پاي روحانيت و رهبري انقلاب نوشته شود و بايد بتوانيم دست در دست هم با اصلاح تدريجي امور و استفاده از منابع انساني و طبيعي خدادادي کشور، بار ديگر توان مديريت حاکميت ديني را با تکيه بر اسلام و پرهيز از پيرايه هاي انحرافي، با جلب اعتماد و اطمينان مردم به جهانيان نشان دهيم. به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت ا... هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي امروز جامعه، خاطرنشان ساخت: متأسفانه گروه يا جريان هاي سياسي که در گذشته، با تعريف و تمجيدهاي غلط بي حدّ و حصر خود، موجبات شکل گيري شرايط موجود را فراهم کرده اند، امروز به جاي اذعان به اشتباهات و جلوگيري از تداوم آن، همچنان اصرار به پيمودن همان مسير دارند.

حضور همه سلايق در انتخابات، لازمه خلق حماسه سياسي است

همچنين به گزارش تسنيم هاشمي رفسنجاني در سومين بيانيه انتخاباتي خود تاکيد کرد: حضور همه سلايق در انتخابات، لازمه خلق حماسه سياسي است، ولي آنچه مرا به ميدان آورد نگراني از القاي ناکارآمدي دين در اداره جامعه، رکود توليد و بيکاري جوانان است. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: « اقتصاد بيمار، ايران هراسي همسايگان، تناقضات اخلاقي و فرهنگي و تحريم هاي بين المللي که ماحصل همه اينها، معضلات معيشتي جامعه است که تلاش پيگير مسئولان سطوح مختلف کشور، با همراهي مردم از صبح فرداي پس از انتخابات را براي غلبه تدريجي بر اين مشکلات مي طلبد. نتيجه اينکه رقيب اصلي همه کانديداها؛ مشکلات جامعه است و بايد براي حل آن با کمک مردم و همکاري و همياري يکديگر؛ فکري اساسي با توجه به شرايط زماني و امکانات داشت... من نيز بايد براي اعتلاي نظام، نا ملايمات را تحمل کنم و نيم قرن است که اين سخنان را از مارکسيست ها، سلطنت طلب ها، منافقين، گروهک ها و افراطيون جناح هاي سياسي در داخل و خارج مي شنوم و هميشه از خداوند متعال مي خواهم که توفيق رعايت اخلاق را از ما دريغ نفرمايد و گاهي که بي انصافي ها به اوج مي رسد؛ همه زمزمه کنيم:هر کس بد ما به خلق گويد ما چهره او نمي خراشيم... »

مهمان پرست : تعداد ديگري از افراد شاخص انصراف خواهند داد

رامين مهمان پرست، سخنگوي سابق وزارت امورخارجه کشورمان نيز که يک شنبه شب در بيانيه اي انصراف خود از کانديداتوري را اعلام کرده بود در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد: احتمالا تعداد ديگري از افراد شاخص انصراف خواهند داد و صحنه رقابت بين برخي افراد به صورت مشخص و شفاف تر شکل خواهد گرفت.

زاکاني: معتقدم کساني که از نظر گفتماني قرابت بيشتري با هم داشته باشند در گام اول با هم ائتلاف کنند

به گزارش فارس، عليرضا زاکاني ديروز در حاشيه نشست خود در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ام را به شوراي نگهبان داده ام اما اين شورا هنوز نظري نداده است. وي در پاسخ به پرسشي بر اين اساس که اگر احراز صلاحيت نشويد چه واکنشي نشان مي دهيد، گفت: در هر دو صورت از شوراي نگهبان تشکر مي کنم چرا که ما براساس تکليف وارد عرصه شديم. وي در خصوص ساز و کار اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري آينده نيز گفت: معتقدم کساني که از نظر گفتماني قرابت بيشتري با هم داشته باشند در گام اول با هم ائتلاف کنند و در نهايت يک فرد در عرصه حضور پيدا کند. وي اضافه کرد: هر نامزدي تلاش خود را انجام مي دهد و در مقطعي براساس اقبال مردم کناره مي گيرد؛ الان کسي به نفع کسي کنار نمي رود تا شور و نشاط در ميان مردم باشد.

انصراف داوود احمدي نژاد

داوود احمدي نژاد، برادر محمود احمدي نژاد، نيز اواخر وقت يکشنبه با صدور بيانيه اي از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري انصراف داد. در پي انصراف داوود احمدي نژاد از کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري برخي سايت هاي خبري مدعي شده بودند که وي به نفع «سعيد جليلي» کنار کشيده است. سايت تريبون مستضعفين نيز مدعي شد : صادق واعظ زاده هم انصراف داده است.

متکي: از توافق بر روي نامزد واحد حمايت مي کنم


در اين ميان به گزارش فارس منوچهر متکي، يکي از اعضاي ائتلاف فراگير اصولگرايان نيز که ديروز به دانشگاه خواجه نصيرالدين تهران رفته بود، با بيان اينکه بنده از توافق بر روي نامزد واحد حمايت مي کنم گفت: اگر اين مسئله مقدور نباشد اصولگرايان مي توانند با استراتژي انتخابات ۸۴ و با حداکثر ۳ نامزد در صحنه بمانند که نتيجه آن به نفع اصولگرايان رقم خواهد خورد.در اين جلسه يکي از دانشجويان از متکي پرسيد با توجه به اينکه تعدد نامزدها بسيار بالاست آيا شما قصد ائتلاف با جليلي يا کناره گيري نداريد؟ که وي پاسخ داد: آرايش سياسي انتخابات با تحولاتي که در ثبت نام در روز پاياني ايجاد شد، شکل جديدي به خود گرفته است و بايد ببينيم که شوراي نگهبان چه افرادي را تائيد مي کند.

حدادعادل: کنار رفتن براي مصلحت نظام از هر کاري براي من آسان تر است

در همين حال به گزارش الف غلامعلي حداد عادل با بيان اينکه وحدت ميان اصولگرايان يک مسئله فراتر از ائتلاف است ،گفت: بايد ديد کسي وجود دارد که به نفع آن کنار برويم و همه راي ها را براي آن جمع کنيم. آيا مي شود کسي مانند احمدي نژاد سال ۸۴ پيدا شود و يک سونامي ايجاد کند و راي ها را به سمت خودش جذب کند. ما در چنين شرايطي به چنين شخصي احتياج داريم. وي با اشاره به کانديداهاي موجوددر جريان اصولگرايي گفت: امروز آقايان جليلي، زاکاني، لنکراني، قاليباف، ولايتي و بنده در اين جريان مطرح هستيم اما مي توانيم در بين اين آقايان کسي را پيدا کنيم که چنين فضايي را ايجاد کند و امروز بزرگترين مسئله ما اين است. حداد عادل با تاکيد بر اينکه کنار رفتن براي مصلحت نظام از هر کاري براي من آسان تر است گفت: در مورد آقاي زاکاني هم بنده مي دانم که طرز تفکرشان همين طور است. البته کسي بايد محور شود که اعتماد متدينين و اصولگرايان را به سمت خودش جلب کند.

ولايتي: شايد تمام صحبت هاي من با آقاي قاليباف و حداد فقط يک ربع ساعت طول کشيد

به گزارش باشگاه خبرنگاران ولايتي نيز در پاسخ به اين سوال که «گويا در اين دوره بسيار جدي تر از انتخابات ۸۴ هستيد؟» گفت: بله؛ علتش اين است که از يک سو بنده احساس کردم تشتتي در ميان اصولگرايان وجود دارد و ديگر اينکه ميدان آينده، فقط ميدان اصولگرايان نيست. همه به ميدان مي‌آيند؛ چه اصولگرايان سابق و چه اصلاح طلبان. اگر معتقديم که رشته کار بايد در دست اصولگرايان باشد، اولين شرط اين است که از تفرق جلوگيري کنيم. از اين رو ما ديديم که با اين تفرق ممکن است حکومت آينده در دست کساني باشد که بعضا در اعتقاد عملي آنها به مباني نظام ابهاماتي وجود دارد که البته نمي شود اختيار کشور را به دست چنين افرادي سپرد. از اين رو بنده پيشنهاد کردم که اين ائتلاف تشکيل شود؛ جناب آقاي قاليباف قبول کردند، جناب آقاي دکتر حدادعادل هم قبول کردند. از آن به بعد هم اين ائتلاف تشکيل شد و پيش رفت. وي ادامه داد: شايد تمام صحبتهاي من با آقاي قاليباف تا زمان به نتيجه رسيدن آن فقط يک ربع ساعت طول کشيد. آقاي حداد هم همين طور؛ شايد ربع ساعت به طول انجاميد.

مشايي: برخي اخبار تکذيبشان هم مشمئز کننده است

به گزارش ايرنا، رحيم مشايي در ديدار با جمعي از طلاب حوزه علميه قم با تاکيد بر اين که من سرباز ولايت بوده و دربست با ولايت فقيه هستم و شيرازه من ولايت فقيه است، اظهارداشت: ما ولايت فقيه را به جهان عرضه مي کنيم و معتقديم جمهوري اسلامي نظامي است که قابليت ارائه به جهان را دارد. وي در خصوص رابطه با علما و روحانيون گفت: يک شبکه خبري صهيونيستي اعلام کرده بود که رحيم مشايي گفته اگر در انتخابات پيروز شود قانون اساسي را عوض مي کند و يا روزنامه گاردين نوشته است که مشايي گفته، من به روحانيت احترام مي گذارم ولي روحانيت حق ورود به مسائل سياسي را ندارند. وي افزود: در اين خصوص به من گفتند تکذيبيه بنويس، گفتم به خدا برخي اخبار تکذيبشان هم مشمئز کننده است و پرسيدم آيا اين شبکه ها اعلام کردند که من کجا، به چه کسي و چه وقتي اين حرف ها را گفته ام؟ وي گفت: يک زماني وقتي همه جور تهمت و افترا به من زدند و به نتيجه نرسيدند، يک روز در يک سايت نوشتند؛ مشايي با يک مرتاض چهار صد ساله ملاقات کرده است که اين حرف بيشتر شبيه جوک بود ولي خدا را شکر کردم که بالاخره کفگير اين افراد به ته ديگ خورده است چرا که آيا اصلا آدم چهار صد ساله در دنيا وجود دارد؟ اگر باشد حتما يک مقصد گردشگري است!

محسن رضايي: بايد اقتصادمان را مردمي کنيم

به گزارش تابناک، محسن رضايي يکي ديگر از کانديداهاي انتخابات در پاسخ به سوالي درباره فعاليت هاي اقتصادي سپاه گفت: پس از جنگ اصلا پيمانکاري و کارفرمايي در ايران مرده بود. چون ده سال از انقلاب و جنگ گذشته بود ديگر پيمانکار و کارفرمايي مثل امروز نداشتيم و يک خلاء بزرگي در اين بخش وجود داشت. اما امروز نه تنها سپاه، بلکه کل دولت بايد پايش را از اقتصاد بکشد بيرون چون ما مي خواهيم اقتصاد را مردمي کنيم. اما اگر سپاه پايش را از اقتصاد بيرون بکشد ولي دولت بماند، اين با سياست هاي اصل ۴۴ منافات دارد. وي افزود: مردم برايم مهم هستند. دولت و سپاه و اينها بعد از مردم اهميت پيدا مي کنند. مردم به اين دليل مهم هستند چون ما به اين نتيجه رسيديم که بايد اقتصادمان را مردمي بکنيم. هم دولتي کردن اقتصاد ما را به نوعي سوسياليسم مي کشاند و هم رفتن به سمت سرمايه داري ليبراليسم به ما آسيب مي زند؛ بنابراين، ما بايد اقتصادمان را مردمي بکنيم.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار