تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۱۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمان پايان تبليغات شوراها از زبان طلا
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران گفت : داوطلبان تا ساعت 8 صبح روز 23 خرداد مهلت تبلیغات دارند.

واحد مرکزی خبر حسین طلا در نشست خبری از داوطلبان خواست دستورالعمل‌های قانونی را در تبلیغات رعایت و از هرگونه دیوار نویسی ، راه‌اندازی کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از ستاد انتخاباتی پرهیز کنند.
 
وی با بیان برخی از قوانین و مقررات تبلیغات تاکید کرد: استفاده از وسایل و امکانات وزارت‌خانه‌ها ، ادارات ، شهرداری‌ها ، شرکتها ، نهادها و موسساتی که از بودجه‌ عمومی استفاده می‌کنند ممنوع است.
 
طلا اضافه کرد : اگر فردی در تبلیغات خود از سمت یا مدرک تحصیلی‌اش استفاده می‌کند و یا خود را وابسته به افرادی معرفی می کند باید مستندات آن نیز وجود داشته باشد.
 
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران گفت : در محدوده مناطق شهری هر داوطلب می‌تواند دو ستاد تبلیغاتی یکی برای آقایان و دیگری برای فعالیت خانم‌ها داشته باشد مشروط بر این که لیست مکان‌های ستادها به همراه اسامی و روسای ستادهای تبلیغاتی به فرمانداری‌های مربوط معرفی شود.
 
وی گفت : تبلیغات داوطلبان از جمله بر روی کاغذ ، پارچه و یا بنر نباید بیشتر از ابعاد 100 در 70 سانتی متر باشد.
 
طلا با بیان اینکه مهمترین ناظر در ایام تبلیغات، مردم هستند افزود : اگر کسی در ایام تبلیغات نسبت به قانون حرمتی قائل نشود و رعایت نکند طبیعی است که به قانونی که در شورا تدوین و تصویب می‌شود نیز عمل نخواهد کرد بنابراین مهمترین ناظر در ایام تبلیغات ،‌مردم هستند.
 
وی گفت : هیات نظارت بر طبق قانون ناظر است و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مجری هستند که اینها باید گروه هایی را که شامل نیروی انتظامی، ناظر و مجری و در برخی از موارد نماینده قوه قضاییه حضور دارند تشکیل دهند و درباره مستند سازی اقدام کنند.
 
طلا با اشاره به اینکه تخلفاتی در تبلیغات وجود داشته و آنها را به قوه قضاییه و مجموعه‌ی فرمانداری‌ها اعلام کرده‌ایم گفت: چنانچه تخلفات به گونه‌ای باشد که در مجموع نتیجه‌ی آراء موثر شود هیات نظارت در خصوص تایید کردن و یا نکردن آرای شعبه مورد نظر رسیدگی خواهد کرد.
 
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران با بیان اینکه انتخابات دارای یک مجری و دو ناظر است ، افزود: معتمدین محلی و هیات اجرایی، مجری و شورای نگهبان و هیاتهای منصوب به مجلس شورای اسلامی، ناظر هستند.
 
وی گفت : وزارت کشور پشتیبانی کننده است و هیات های اجرایی در محدوده شهری شامل 11 نفر از جمله 8 نفر از 30 معتمد هر شهرستان یا بخش انتخاب می‌شوند و 3 نفر هم از مجموعه فرمانداری، رئیس هیات اجرایی و رئیس آموزش و پرورش هستند و در مجموعه روستایی یک نفر هم اضافه می‌شود.
 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران در پایان سخنان خود از مردم خواست در صورت مشاهده تخلفات از سوی نامزدها، آن را با شماره های‌ 77680926 ، 77680927 و 77680928 به این هیات اعلام کنند.
:
:
:
آخرین اخبار