تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارز مرجع حدف شد،ارز مرجع حذف نشد
بعد از انتشار خبر حذف ارز مرجع ،اخبار ضد و نقیضی در این رابطه بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و تکذیب ها بود که برای این خبر از سوی مسئولان دولتی بیان شد.
در حالی که یکی از خبرگزاری ها امروز دوشنبه خبری مبنی بر حذف ارز مرجع منتشر کرد، مقامات دولتی از این اقدام اظهار بی اطلاعی کرد.

مهر در گزارشی نوشت: دولت در جدیدترین بخشنامه اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت و بر این اساس قیمت ارز همان قیمتی خواهد بود که در لایحه بودجه سال 92 تعیین شده است.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز پیش از این در خصوص پیش بینی نرخ ارز در سال جاری اعلام کرده بود: در سال 92 برنامه درباره قیمت ارز آن طور که در لایحه بودجه 92 پیش بینی شده، نظام شناور مدیریت شده است.

این در حالی است که فتح‌اله کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه تجارت در واکنش به ابلاغ رسمی حذف ارز مرجع توسط دولت، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر حذف ارز مرجع کالاهای اساسی به ویژه دارو به این معاونت ابلاغ نشده است.

مهدی غضنفری وزیر صنعت معدن تجارت ، درباره اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی و در واکنش به حذف ارز مرجع، گفت: اختصاص ارز مرجع برای کالاهای اساسی همچنان به قوت خود باقی است و هیچ تغییری در آن اعمال نشده است.



علی اکبر پورکاوه مدیر کل تأمین و توزیع وزارت صنعت،در مورد بخشنامه دولت مبنی بر حذف ارز مرجع کالا‌های اساسی و دارو اظهار داشت: هیچ بخشنامه‌ای با این عنوان به ما ارسال نشده و اصلا چنین چیزی نیز مطرح نیست و کماکان تا اطلاع ثانوی کالاهای اساسی و حساس با ارز مرجع 1226 تومان وارد می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر نرخ ارز مرجع تغییر کند چه خواهد شد، گفت: کالاهای اساسی مستثنی بوده و  تا اطلاع ثانوی ارز مرجع 1226 تومان به آن اختصاص می‌یابد و برنامه‌ای برای تغییر آن وجود ندارد.

رئیس مجمع عالی واردات، محمد حسین برخوردار در مورد صحت بخشنامه جدید دولت مبنی بر حذف ارز مرجع اظهار داشت: چنین مسئله‌ای مطرح است ولی هنوز بخش نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم، البته این مسئله بر اساس مصوبه مجلس است که تعیین نرخ ارز را به عهده بانک مرکزی گذاشته‌ است تا قیمت  ارز را مشخص کند.
برچسب ها: اخبار ، حذف ، ارز ، رجع
:
:
:
آخرین اخبار