تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تابستان گرم خوزستان همراه با اخبار داغ غرق‌شدگي‌ها؛ تا كي؟
15 روز از تابستان گرم خوزستان نگذشته كه باز اخبار غرق‌شدگي‌ها اوج گرفت و هر از چند گاه مي‌بينيم خانواده‌اي در كنار رودخانه يا درياچه سد عزادار است و چشم به آب دوخته كه جسد فرزندش بالا بيايد. مسئولان هر ساله مي‌گويند تدابيري انديشيده و راهكارهايي هم ارايه و اجرا مي‌شود ولي چرا هنوز غرق‌شدگي در استان جزو حوادث بارز است؟
 
سطح بالاي آب‌هاي استان و گرماي طاقت‌فرساي تابستان، شور پريدن در آب خنك و هرچند آلوده را در جوانان افزايش مي‌دهد كه با ناديده گرفتن تابلوهاي هشدار "ممنوعيت شنا" و "خطر مرگ" دل به دريا مي‌زنند و براي لذتي هر چند كوتاه خطر مرگ را به جان مي‌خرند.
 
محمدرضا آملازاده، مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين‌كه برخي غرق‌شدگي‌ها در استان اجتناب‌ناپذير است، اظهاركرد: مسئولان در اين زمينه نسبت به مردم بي‌تفاوت نيستند و حداكثر تلاش خود را مي‌كنند.
 
وي ادامه‌داد: متاسفانه بسيار ديده مي‌شود كه افراد در مناطق ممنوعه شنا مي‌كنند؛ مخصوصا در شهرستان‌هاي شوشتر و دزفول كه ميزان آب‌هاي جاري نيز زياد است، اين رفتارها به كرات ديده مي‌شود.
 
آملازاده افزود: شنا كردن در مناطقي كه در اختيار ارگان خاصي نيستند و خطر مرگ را براي شناور دارد از مواردي است كه نگراني مسئولان را بر مي‌انگيزد؛ البته در سال جاري از تشكيلات برخي ارگان‌ها براي نصب تابلوهاي هشدار و نرده و ديگر موانع براي شنا كردن استفاده شده است كه اميدواريم موثر واقع شود.
 
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان با بيان اين‌كه ميزبان غرق‌شدگي‌ها از سال 90 نسبت به 91 از 204 نفر به حدود 180 نفر كاهش يافته بود، تصريح‌كرد: با اقدامات انجام شده اميدواريم ميزان غرق‌شدگي در سال جاري نيز نسبت به سال‌گذشته كاهش يابد.
 
وي گفت: متاسفانه بيشتر افرادي كه در مناطق ممنوع شنا مي‌كنند و غرق مي‌شوند، بومي همان منطقه نيستند و بسيار ديده شده كه اتفاقات ناگوار و غرق‌شدگي‌ها در همان مكاني رخ مي‌دهد كه پيش از آن همان حوادث رخ داده بود و حادثه در يك نقطه تكرار مي‌شود.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
0
0
نصب تابلوهاى بيشتر، بسيار موثر است
:
:
:
آخرین اخبار