تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۳۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود چینی ها برای سرمایه‌گذاری درکشاورزی خوزستان
یک هیات چینی به منظور بررسی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خوزستان روز شنبه وارد اهواز مرکز استان شد و از اراضی و تاسیسات کشاورزی رامشیر در 100کیلومتری شرق اهواز بازدید کرد.

این هیات چینی متشکل نمایندگانی از شرکت های فعال کشور چین و به اتفاق شماری از کارشناسان موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی از اراضی و دشت های شهرستان رامشیر دیدن کرده و از نزدیک با استعدادها و ظرفیت های کشاورزی این منطقه آشنا شدند.

موسسه جهاد نصر هم اکنون مشغول اجرای طرح بزرگ زهکشی و آبیاری 26هزار هکتار از اراضی شهرستان رامشیر می باشد.

این طرح در قالب طرح ویژه سفرمقام معظم رهبری به استان خوزستان در سال 1375 است که بر اساس آن حدود 800هزار هکتار از اراضی استان خوزستان و ایلام تجهیز و نوسازی خواهد شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر در این ارتباط گفت: طرح احیاء ، نوسازی و توسعه 800هزار هکتار از اراضی استان خوزستان و ایلام از سال 1389 و در دولت دهم توسط این موسسه شروع شده و هم اکنون در چند جبهه کاری در سطح بیش از 200هزار در دست اجرا می باشد و 20هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

ˈهوشنگ گلابکشˈ افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری و لزوم شتاب بخشی به این طرح بزرگ کشاورزی ، تامین اعتبار از منابع خارجی (فاینانس) برای این طرح به تازگی در شورای عالی اقتصاد تصویب شده و در این ارتباط با چند شرکت چینی به منظور سرمایه گذاری در این طرح به توافق هایی دست یافتیم.

وی گفت: بازدید این هیات چینی به منظور ارزیابی ، ظرفیت سنجی و چگونگی مشارکت آنان در این طرح بزرگ ملی است.

ˈحمید سیلاویˈ فرماندار رامشیر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان ظرفیت های زیادی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی دارد و در صورت نوسازی اراضی و دشت های این منطقه ، رامشیر به قطب کشاورزی خوزستان تبدیل خواهد شد.

طرح احیاء و نوسازی 750هزار هکتار از اراضی خوزستان و 50هزار هکتار از دشت های ایلام در قالب اجرای عملیات زهکشی و آبیاری نوین بوده و متولی آن موسسه جهاد نصر است.

در صورت اجرای کامل این طرح تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان خوزستان از 13میلیون تن فعلی به 25میلیون تن خواهد رسید و در این راستا حدود 300هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

استان خوزستان هم اکنون حدود 2/1 میلیون هکتار اراضی زیرکشت دارد و حدود 13درصد کل محصولات کشاورزی و باغی کشور را تامین می کند.
:
:
:
آخرین اخبار