تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۴۵۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جوابیه‌ شرکت قطارهای مسافری رجاء به‌ یک گزارش
در خصوص كاهش آمار جابه‌جايي مسافر بايد عرض كرد كه رجاء برخلاف سال‌هاي قبل از 1390، مديريت برنامه‌ريزي سازماندهي، حركت و توقف قطارها را بر عهده نداشت و اين موضوعات در اختيار راه‌آهن ج.ا.ا به عنوان دستگاه حاكميتي قرار داشته و دارد تا رجاء كما في‌السابق نتواند علاوه بر افزايش ركورد در جابه‌جايي‌ها، ركورد شاخص‌ها در كيفيت و ديگر كميت‌ها را يدك بكشد
در پی درج گزارشی با عنوان «نقدی بر عملکرد و ضعف حاکم بر قطارهای مسافربری رجا» در پایگاه خبری خوزنیوز، مديركل دفتر مديرعامل و روابط عمومي و امور بين الملل شرکت قطارهای مسافری رجاء جوابیه ای را برای خوزنیوز ارسال کرده است که متن آن در زیر می آید:


در پاسخ به موارد مطرح شده در نوشته‌ي آقاي حسن باوي در سايت خوزنیوز، ذكر چند نكته ضروري است:
1- مقايسه دو شاخص چگونگي ارائه خدمات با آمار جابه‌جايي عملكرد قاعدتاً امري غيركارشناسي و نامعقول است. اما در خصوص كاهش آمار جابه‌جايي مسافر بايد عرض كرد كه رجاء برخلاف سال‌هاي قبل از 1390، مديريت برنامه‌ريزي سازماندهي، حركت و توقف قطارها را بر عهده نداشت و اين موضوعات در اختيار راه‌آهن ج.ا.ا به عنوان دستگاه حاكميتي قرار داشته و دارد تا رجاء كما في‌السابق نتواند علاوه بر افزايش ركورد در جابه‌جايي‌ها، ركورد شاخص‌ها در كيفيت و ديگر كميت‌ها را يدك بكشد، كه البته رجاء خود مدعي در اين كاهش جابه‌جايي و افزايش زيان‌ها بوده و مي‌باشد.
    2-  در خصوص خريد اينترنتي بليت بايد گفت: اگر ايشان بليت خود را از طريق سامانه‌ي فروش اينترنتي بليت قطارهاي رجاء خريداري كرده باشند حتماً بايد كليه الزامات خريد به ويژه يكي از توضيحات ابتدايي در صفحه اول خريد اينترنتي را ديده و طي كرده باشند كه متذكر شده بود: " پس از رزرو بليت از طريق اينترنت، براي دريافت نسخه چاپي بليت در اسرع وقت به يكي از مراكز فروش مراجعه فرماييد در صورت عدم تهيه نسخه فيزيكي بليت، مسؤوليت‌هاي بعدي به عهده شخص مسافر خواهد بود. ". حال اگر نامبرده خريد اينترنتي بليت رجاء را با رعايت اين موضوع انجام داده بود، قطعاً همانند ديگر مسافران مي‌توانست بدون هيچ مشكلي بدون پرداخت هزينه اضافي سفر كند. اما اگر ايشان از سامانه‌هاي ديگر فروش بليت قطار به غير از رجاء بليت خريده و با قطارهاي غير از رجاء سفر كرده باشد، پاسخ‌گويي آن بر عهده راه‌آهن ج.ا.ا است. در اين صورت بيان و مرتبط كردن چنين موضوعاتي ناديده گرفتن و مخدوش كردن زحمات بيش از 1000 كارگر خدوم شركت رجاء است، كه قطعاً پيگيري آن براي شركت رجاء محفوظ خواهد بود.
    3- كليه كاركنان ايستگاه‌هاي مسافري كشور با توجه به نقل و انتقالات صورت گرفته و اطلاع‌رساني‌هاي قبلي، جزو نيروهاي راه‌آهن ج.ا.ا بوده و اگر ايشان از سامانه رجاء خريد بليت به صورت ناقص كرده باشند مي‌توانستند با راهنمايي كوچك هر يكي از مأموران ايستگاه و مراجعه به باجه‌هاي فروش در ايستگاه، خريد خود را كامل كرده و با در دست داشتن بليت قطارهاي رجاء به سفر بروند. در غير اين صورت، عوامل ايستگاه راه‌آهن نامبرده را به عنوان مسافر بدون بليت و برخلاف قوانين جاري در راه‌آهن ج.ا.ا، اجاز رد شدن از باجه كنترل بليت را داده و تخلفي را مرتكب شده‌اند و قطعاً رسيدگي و پاسخ‌گويي به اين موضوع نيز بر عهده مسؤولان راه‌آهن ج.ا.ا است.
    4- كليه مأموران رجاء به صورت يكپارچه و يكدست با لباس فرم معين و مشخص در تمامي خطوط ريلي همراه با كارت شناسايي مشغول به فعاليت هستند و در صورتي غير از اين، نگارنده مي‌توانند با ذكر تاريخ و ساعت حركت قطار، شماره قطار، شماره سالن موارد را از طريق سامانه 1539 به اين شركت اعلام كرده تا بررسي‌هاي لازم به عمل آمده و پاسخ‌گويي لازم انجام شود.
    5- بر خلاف نص صريح قانون همچنين تأكيد و پيگيري‌هاي اين شركت مبني بر تصدي‌گري بودن شغل رييس قطاري و مرتبط بودن آن با شركت‌هاي خصوصي فعال در حمل و نقل ريلي مسافري كشور، راه‌آهن ج.ا.ا بر خلاف قانون و احكام صادره از سوي مراجع ذيربط، اين شغل مهم را طي چند ماه اخير به تصرف خود درآورده و رؤساي قطار را با مسؤوليت‌هاي خود به سير در قطارهاي شركت‌هاي خصوصي اعزام مي‌كند. حال با توجه به موضوعات مطروحه در يادداشت نامبرده، راه‌آهن ج.ا.ا بايد پاسخ لازم را به ايشان بدهند.
    6- موضوعات مربوط به تأخير قطارها نيز از جمله مواردي است كه رجاء دخالتي در آن ندارد، زيرا برنامه‌ريزي سير قطارها و حتي آماده‌سازي و تجهيز لكوموتيو‌ها همچنين كنترل سير و ... در شبكه ريلي مسافري كشور بر عهده راه‌آهن ج.ا.ا مي‌باشد.
    7- ايجاد و همكاري در ارائه خدمات مرتبط با سفر‌هاي ريلي توسط شركت‌هاي خصوصي بر عهده راه‌آهن ج.ا.ا بوده و مي‌باشد. باجه خدمات مسافرين كه مرتبط با رسيدگي بر چنين موضوعاتي مي‌باشد در زمان مديريت رجاء بر خدمات بخش مسافري كشور وجود داشته و كماكان مشغول ادامه دارد.
          انتظار خدمتگزاران مردم شريف ايران در شركت رجاء از منتقدان و به ويژه اصحاب رسانه در چنين مواردي اين است، ضمن بررسي موضوعاتي از اين دست، حتماً صحت و سقم آن را براي نام بردن از مجموعه‌يي، قبل از انتشار جويا شده، تا خداي نكرده حقي از كسي ضايع نگردد و زحمات كارگران و كاركنان آن پايمال نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
0
6
خب اینا که گفتید چه ربطی به خدمات بی کیفیت قطارها و کثیف بودن انها داره؟
مدیریت که دیگه حوزه شماست چرا قطار اتوبسی ها رو بین استانی بکار میگیرید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
2
متاسفانه کیفیت قطارها و عدم رعایت حقوق مسافرین و بهداشت سالنها خیلی پائین میباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
0
واقعا كيفيت قطار ها خيلي افت كرده و همچنين برخورد مسوولين و مامورين قطار ها هم خيلي ضعيف است.حتي دليل تاخير قطار را حاضر نيستن توضيح دهن به مسافر. و بدتر ازينها اينكه توي كوپه خواهران بجاي اينكه ماموران باتعهد و چشم پاك بخدمت بگيرن ...
:
:
:
آخرین اخبار