تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۵۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزمون‌هایی که همچنان در خوزستان برگزار می‌شود / دولت تعیین تکلیف کند

با وجود ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توقف کلیه استخدام‌ها، اما همچنان آزمون‌های استخدامی در سایه سردرگمی جویندگان کار برای شرکت یا عدم شرکت در آن در خوزستان برگزار می‌شود.

با ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توقف کلیه استخدام‌های طرح مهر آفرین، درب‌های استخدام در هیاهوی بخشنامه‌ها قفل شد.

معاون ‌اول رئیس‌ جمهور در بخشنامه‌ای به همه وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی تمام استخدام‌ها و تغییر ساختار طرح مهر‌آفرین را متوقف کرد.

متن بخشنامه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که به همه وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی ابلاغ شده به شرح زیر است:

«نظر به ایرادهایی که در اجرای اصل 138 قانون اساسی نسبت به طرح مهر‌آفرین (موضوع تصویب‌نامه شماره 17644/ت48702هـ) مورخ 30/9/91 و اصلاحات آن) اعلام شده است مقتضی است کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی؛ موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابه‌جایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب نمایند.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده وزرا، معاونان محترم رئیس‌جمهور، رؤسا و بالاترین مقامات دستگاه‌ اجرایی مربوطه اعم از ملی و استانی می‌باشد.»

با این وجود برخی از سازمان‌ها و ادارات بدون توجه به این ابلاغیه، در حال برگزاری آزمون‌های استخدامی هستند که از جمله آنها می‌توان به آزمون‌های روز گذشته شرکت مخابرات استان خوزستان و دانشکده علوم پزشکی آبادان که شهرهای جنوب خوزستان را در زیرمجموعه خود دارد اشاره داشت.

آزمون‌هایی که برخی داوطلبان شرکت در آن، به دلیل اعلام رسمی ابلاغیه دولت از شرکت در آن خودداری کردند اما این در حالی است که برگزار کنندگان این آزمون‌ها بدون توجه به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور، از قانونی بودن آنها سخن به میان می‌آورند.

این اقدام عجولانه و گویی خیرخواهانه این روزها حسابی ذهن و فکر مردم به ویژه جوانان جویای کار را به خود مشغول کرده است، بخشنامه‌ای که با شریان‌های اشتغال جامعه در حال دست و پنجه نرم کردن است.

روز گذشته باید نظاره‌ می‌نشستیم شرکت کنندگان آزمون دانشکده علوم پزشکی آبادان را که بیش از یک‌هزار و 70 نفر از خانم‌ها و حدود 700 نفر از آقایان بودند که بنا به گفته معاون توسعه مدیریت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در روز برگزاری آزمون 270 نفر غایب بودند.

و چند وقتی دیگر شاهد خواهیم بود شرکت کنندگان در آزمون شرکت مخابرات استان را که گویی چند روزی‌ست آب پاکی روی دستشان ریخته شده است.

محمد یکی از داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی دانشکده علوم پزشکی آبادان علت عدم شرکت در این آزمون را اعلام ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور ذکر می‌کند و می‌گوید: امروز که تماس گرفتم ناباورانه گفتند آزمون رسمیت دارد و ظرف یک هفته دیگر نیز نتیجه آن اعلام خواهد شد.

پیام یکی دیگر از شهروندان آبادانی نیز برگزاری آزمون‌ها را غیر عادلانه می‌داند و گفت: متاسفانه ادارات تنها برای اینکه نیروهای مورد نظر خود را که عموماً در دستگاه‌های خود هم‌اکنون شاغل هستند را تبدیل وضعیت کنند این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند و برای عموم حق مساوی قائل نیستند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما نفهمیدیم دولت کدام آزمون‌ها و استخدام‌ها را منع کرده در خوزستان که هر روز اطلاعیه استخدام  و برگزاری آزمون هست و مردم سردرگم شده‌اند که کدام آزمون قانونی است و کدام غیر قانونی!.

مریم السادات موسوی نیز در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در خوزستان خواستار ابطال این آزمون‌ها و برگزاری عادلانه آن شد.

وی افزود: من پیش از این در آزمون‌های مختلف شرکت کردم که همه آنها ظاهرا غیر قانونی اعلام شده اما برخی افراد از همین آزمون‌ها الان سر کار رفته‌اند.

در این بین این بلاتکلیفی نه تنها دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه آنها را نسبت به زندگی به ویژه در این استان دلسرد خواهد کرد.

این روزها قفل درب‌های استخدامی بحث گرم محافل شده و اما تنها دولت جدید است که می‌تواند در این خصوص تصمیم گیری‌ و پاسخی قانع کننده ارائه دهد.

به هر حال در ابتدای کار دولت یازدهم، مردم نگاهی ویژه به رئیس جمهور و کابینه و وزرای وی دارند که امیدواریم این نگاه‌ها به نحوی در خور شان و آنچه که به صلاح مردم و مملکت است پاسخ داده شوند.

با این روند به جرات می‌توان گفت درب‌های استخدام در هیاهوی بخشنامه‌ها در بلاتکلیفی قرار گرفته شده است!

به واقع اگر همه دولتیان‌‌ دنبال بهبود اوضاع هستند انتظار داریم رئیس جمهور جدید و منتخب کشورمان نسبت به گره گشایی از سردرگمی در استخدامی‌ها و رفع بیکاری در کشور به‌ویژه در استان خوزستان با وجود همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها اقدام کند.

امروز مردم به ویژه جوانان بسیاری در جای جای استان چشم به دست رئیس جمهوری دارند که کلید قفل‌‌های درب‌ بسته را با تدبیر و اندیشه به دست گرفته و با امید به سوی آینده در حرکت است.

و البته مطمئنا این امر جز با تمسک به قانون و با همکاری مجلس و نهادهای نظارتی محقق نخواهد شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار