تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۱۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادقیان خبر داد:
خوزستان دارنده رتبه دوم تالاسمی در کشور
رئیس انجمن بیماران تالاسمی خوزستان گفت: این استان به لحاظ داشتن بیماران تالاسمی در کشور مقام دوم را دارد.

فروزان صادقیان با بیان این که 220 بیمار تالاسمی در کل خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 700 نفر در اهواز زندگی می کنند در حالی که برای پرداخت هزینه های درمان و خرید داروی خود آهی در بساط ندارند.

وی افزود: علی رغم  تمام سختی ها و هزینه های بالای درمانی وضعیت بیماران تالاسمی نسبت به گذشته به خاطر درمان های جدید بهتر شده است.

رییس انجمن بیماران تالاسمی خوزستان تصریح کرد: انجمن بیماران تالاسمی مکان ثابتی برای ارائه خدمات در اختیار ندارد البته مکانی هم  که در حال حاضر در اختیار انجمن تالاسمی قرار دارد در شان بیماران آن نیست.

صادقیان با بیان این که بیماران تالاسمی به حمایت نیاز دارند، اضافه کرد: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی بیکاری و نداشتن درآمد ثابت است که باید برای اشتغال زایی و درآمد زایی آنها فکری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تنها دریافت داروی آهن برای بیماران تالاسمی رایگان است و خانواده های این بیماران نیز در صورت فوت از پرداخت هزینه های کفن و دفن آنها عاجز هستند و انتظار داریم که شورای شهر دفن آنها را رایگان کند.

رییس انجمن بیماران تالاسمی خوزستان با اشاره به این که هزینه فوت بیماران تالاسمی بار اضافی را به دوش خانواده های آنان تحمیل می کند، عنوان کرد: هزینه های درمانی بیماران تالاسمی واقعا بالا است به طوری که بسیاری از آنان برای خرید داروها به شدت دچار مشکل می شوند.
 

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار