تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر از لایروبی اروندرود خبر داد
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی اروندرود باعث ورود کشتی‌های سنگین، جذب سرمایه‌گذار و توسعه بندر خرمشهر می‌شود.

عبدالله سامری امروز از توافق ایران و عراق برای لایروبی اروندرود خبر داد و اظهار داشت: این اقدام آرزوی دیرینه مردم این منطقه بوده که با حضور نخست وزیر عراق در خاک کشورمان طبق قول و مساعدت قبلی که داده به زودی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با لایروبی اروند امکان تردد شناورهای بیشتری از سوی کشور به ویژه در بنادر آبادان و خرمشهر صورت می‌گیرد و تجارت و اقتصاد رونق مضاعفی می‌یابد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: ورود کشتی‌های سنگین، جذب سرمایه‌گذار و توسعه بندر خرمشهر از مزیت‌های لایروبی این آبراه است که امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

این مسئول در ادامه برداشت خاکریز حاشیه آبراه اروند و رفع ممنوعیت مسائل امنیتی در منطقه مینوشهر را از دیگر مطالبات مردم منطقه دانست و عنوان کرد: رفع این ممنوعیت، کشاورزی و صیادی مردم بومی را زنده می‌کند.

سامری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان باید رویه را هر چه زودتر به سرانجام برسانند.

وی دیگر مطالبه مردم خرمشهر را درخواست 30 درصدی معافیت گمرکی دانست و اذعان داشت: رغبت تجار برای صادرات کالاهای خود از طریق بندر خرمشهر در صورت محقق شدن این معافیت افزایش می‌یابد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار