تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسلم در اغماء؛ مسئولان در خواب
گزارشی‌ازمصدومان‌حادثه‌تاسوعای‌مسجدسلیمان
مسلم قربان‌پور جوان اندیمشکی که در مراسم تاسوعای حسینی امسال در هیئت عزاداری مسجد صاحب الزمان مسجد سلیمان، از دیگر شهرهای خوزستان بر اثر سقوط علم دچار برق گرفتگی شد و برای مدتی دچار ایست قلبی گردید، همچنان در اغما به سر می‌برد.

تاسوعای امسال چند جوان در شهرستان مسجدسلیمان، بر اثر برخورد علم سوگواری حضرت اباعیدلله الحسین (ع) با سیم‌های انتقال برق شهری دچار برق گرفتگی شدند که یک تن از آنان در دم جان باخت و مسلم قربان پور، از دیگر حادثه دیدگان همچنان در حالتی بین مرگ و زندگی به سر می‌برد.

مسلم که به همراه خانواده برای عزاداری در این ایام به مسجد سلیمان سکونتگاه گذشته و محل دفن پدرش، سفر کرده بود به هنگام سقوط علم به همراه برادرش رضا در محل حضور داشت و به گفته شاهدان عینی در لحظه حادثه، غیرتمندانه تلاش کرد تا مانع سقوط علم بر زمین و اتفاقات ناگوارتر شود، که متاسفانه خود دچار برق گرفتگی شد.

وی که بیش از 50 دقیقه دچار ایست قلبی شده بود با تلاش کادر پزشکی بیمارستان 22 بهمن مسجد سلیمان احیا و به زندگی برگشت، اگرچه با گذشت بیش از 40 روز همچنان در حالت کما به سر می‌برد.

مسلم را سه روز پس از حادثه جهت درمان به بخش I.C.U بیمارستان گلستان اهواز منتقل کردند ولی متاسفانه موضوع مزبور به شکل عجیبی مورد بی‌توجهی مسئولان شهر مسجد سلیمان، همچنین متولیان استانی قرار گرفته است.

این جوان 27 ساله از نعمت پدر بی‌بهره است و در خانواده‌ای بسیار تنگدست زندگی می‌کند که جای هیچ تردید و تعللی در کمک به او وجود ندارد.

این در حالی است که به گفته یکی از نزدیکان مسلم، با وجود درخواست‌های مکرر از نماینده شهرستان مسجد سلیمان و رئیس شبکه بهداشت و درمان استان خوزستان جهت رسیدگی بیشتر و انتقال وی به بیمارستانی با تجهیزات بهتر و کمک مالی جهت تامین هزینه‌های دارو و امکانات، نه تنها مساعدتی از طرف آنها صورت نگرفته، بلکه بیماری که اکنون دست به گریبان با مرگ است از سوی بیمارستان گلستان نیز ترخیص می‌شود و هزینه هنگفتی از خانواده مستحق او دریافت می‌گردد تا بیمار به ناچار به شهر خود منتقل شده و در خانه محقری که با بیست و چند پله به طبقه دوم منتهی می‌شود، بدون هر امکانات پزشکی تحت مراقبت مادر رنجور و خواهر و برادران یتیم خود قرار گیرد!

امروز مسلم، این جوان محب اهل بیت (ع) که در سوگواری سرور و سالار شهیدان و مقتدای خود دچار حادثه شده، بین مرگ و زندگی دست و پا میزند و از نظرجسمانی بیش از آنچه تصور شود ضعیف و رنجور شده است .


مسلم قربان‌پور اگرچه در روز حادثه و با تلاش پزشکان یک بار از چنگال مرگ رهایی یافته اما متاسفانه بیم آن می‌رود که به دلیل تنگدستی خانواده بار دیگر در چنگال او فرو رود.

یکی از بستگان مسلم که خواست تا نامی از او برده نشود به مشکلات فراوان اقتصادی خانواده این بیمار اشاره کرد و اظهار داشت که چنین خانواده‌ای هرگز قادر نخواهد بود هزینه‌های هنگفت اعزام به تهران و بیمارستان‌های گره‌گشای آنجا را تامین کند و این مهم تنها با کمک و مساعدت مسئولان دو شهر مسجدسلیمان و اندیمشک، همچنین مسئولان استانی میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد که طی هفته جاری و پس از اعلام بیمارستان گلستان اهواز در خصوص ترخیص بیمار و صورت هزینه بلند و بالایی که از سوی متولیان آن بیمارستان ارائه گردید، خانواده دردمند مسلم را ناچار کرد که مبلغ پنج میلیون و 600 هزار تومان را که به قرض از بستگان جمع آوری شده بود به حساب بیمارستان واریز نماید.

مسلم قربانپور، از حادثه‌دیدگان حادثه مسجد سلیمان در تاسوعای امسال، یکشنبه و در اولین روز دی ماه با آمبولانس استیجاری از سوی خانواده به شهرستان اندیمشک منتقل شد و هم اکنون در منزل نگهداری می‌شود.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
0
1
سلام ایشاالله که خود حضرت ابوالفضل به دادش برسه . من مسجد سلیمانیم وقتی شنیدم خیلی ناراحت شدم .واقعا وا اسفا به حال همه ی مسولان. میخام بدونم اگه بچه خودشون بود بازم همین جور رفتار میکردن .اشک ی بجه یتیم عرش خدا رو میلرزونه کاشکی ی خورده انصاف داشتین .هر کی این خبر رو میخونه یا پیام منو خوند از ته قلبتون برای مسلم علمدار دعا کنید. به امید شفا یافتنش
:
:
:
آخرین اخبار