تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به‌منظور شناساندن بزرگان دینی و بومی
همایش «ناخدابزرگ پورشهریار» در رامهرمز برگزار می‌شود
دبیر همایش ناخدابزرگ پورشهریار رامهرمزی گفت: همایش «ناخدابزرگ پورشهریار» رامهرمزی به‌منظور شناساندن بزرگان دینی و بومی در زمستان سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

فریدون مرواریدی امروز اظهار کرد: به منظور شناساندن بزرگان دینی و بومی رامهرمز به نسل جوان، مقدمات برگزاری همایش «ناخدابرزگ پورشهریار» رامهرمزی در این شهرستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: «ناخدابزرگ پورشهریار» رامهرمزی صاحب کتاب «عجایب هند»است که توسط محمد ملک‌زاده ترجمه شده است.

دبیر همایش ناخدابزرگ پورشهریار رامهرمزی تصریح کرد: این شخص یکی از دریانوردانی بوده که سفرهای دریایی بسیاری را در طول زندگی خود انجام داده و تجربیات خوبی را به نسل بعد از خود انتقال داده است.

وی افزود: امیدواریم با استان‌هایی که به نوعی با دریانوردی درگیر هستند و به خصوص با استان‌های جنوبی، یک تعامل سیال و نزدیکی داشته باشیم تا بتوانیم به استناد این قضایا و تحقیقات میدانی یک همایش در خور شان این ناخدای بزرگ برگزار کنیم.

دبیر همایش ناخدابزرگ پورشهریار رامهرمزی اظهار امیدواری کرد در آینده یک روز را به صورت نمادین به صورت استانی و یا شهرستانی به نام این ناخدای بزرگ، نامگذاری شود.

وی در پایان ضمن تقاضا از همه مسئولان شهرستانی به‌ویژه اداره ارشاد رامهرمز برای برپایی هر چه بهتر این همایش از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز خواست همکاری مضاعف‌تری را در این خصوص اعمال کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار