تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عرضه تبلت نسل چهارم با روحیه یک رایانه رومیزی/ تصاویر تبلتی برای دورکاری + عکس
تبلت جدیدی ویژه فعالیتهای حضور از راه دور از آخر ماه جولای وارد بازار می شود که برپایه شبکه نسل چهارم موبایل است و می تواند به یک رایانه رومیزی تبدیل شود.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، شرکت سیسکو از پایان ماه جولای تبلت جدیدی با عنوان Cius به بازار عرضه می کند (تلفظ Cius همانند عبارت see us به معنی "ما را ببین" است). این محصول جدید سیسکو که با قیمت 750 دلار عرضه می شود برخلاف "آی- پد" که ماهیت سرگرمی دارد، بسیار حرفه ای تر و مناسب استفاده های دورکاری و به خصوص سازگار با تماسهای تصویری، ویدیوکنفرانس و حضور از راه دور است.

"سی آس" یک لوح- رایانه چندلمسی به وزن 534 گرم مجهز به پردازشگر "اینتل اتم" 1.6 گیگاهرتزی با حافظه فلش 32 گیگابایتی است.

اتصالات این تبلت از طریق شبکه داخلی "اترنت"، آنتن "وای- فای"، شبکه نسل چهارم موبایل و بلوتوث انجام می شود.

این تبلت از یک هدست بلندگو و میکروفن بلوتوث نیز برخوردار است و زمان عملکرد باتری آن 8 ساعت به طول می انجامد. Cius دارای دو دوربین پشتی و جلویی 5 مگاپیکسلی است.

حضور از راه دور
 
براساس گزارش وب نیوز، این تبلت سازگاری بالایی با انجام کنفرانسهای صوتی- تصویری دارد به طوریکه با استفاده از این تبلتها برقراری کنفرانسهای تنها صوتی و یا ویدیویی با وضوح تصویر بالا امکانپذیر است.
 
تماسهای تصویری با استفاده از یک "بسته ارتباطی خارجی" (endpoint)، حمایتهای نرم افزاری Cisco WebEx، Cisco Telepresence، حمایت نرم افزاری شرکتی Jabber IM & Presence، پست الکترونیک، Visual VoiceMail، وبلاگها و سکوهای شبکه های اجتماعی و نرم افزار اجتماعی Quad انجام می شوند.
 
تبلتی با روحیه یک رایانه رومیزی
 
ویژگی که "سی آس" را از تبلتهای کلاسیک متمایز می کند امکان اتصال این لوح- رایانه به یک پایه "تلفن رومیزی" محصول سیسکو است. این پایه تلفن رومیزی می تواند به صفحه کلید و ماوس متصل شود و این تبلت را به یک رایانه رومیزی واقعی تبدیل کند. همچنین زمانی که تبلت به روی این پایه متصل شد کاربر می تواند تماسهای خود را به روی شماره تلفن این دستگاه منتقل (دایورت) کند.
 
ویژگیهای نرم افزاری
 
سیستم عامل این تبلت، آندروئید گوگل Frozen Yoghurt (ماست یخزده) نسخه 2.2 است که کاملا توسط سیسکو بازنگری و ویژگیهای ویدیو، تماسهای گروهی و انتقال تماس به آن افزوده شده است.
 
همچنین، سیسکو بر روی این سیستم عامل، عملکرد "مسدود کردن ورود به بازار آندروئید" را قرار داده است. این عملکرد به کاربر اجازه می دهد که سیستم نصب برنامه های جانبی ارائه شده در "بازار آندروئید" را متوقف کند.
 
همچنین برپایه یک دسکت تاپ مجازی، استفاده از ابرهای محاسباتی و سیستم عامل ویندوز بر روی این تبلت امکانپذیر است.
 
 
 
 
برچسب ها: تبلت ، دورکاری
:
:
:
آخرین اخبار