تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۳۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید حدود 7 میلیون تن شمش و گندله در فولاد خوزستان
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از تولید حدود شش میلیون و 900 هزار تن شمش فولاد و گندله در کارخانه های وابسته به شرکت فولاد استان خوزستان خبر داد.

عبدالمجید شریفی دیروز گفت: از این میزان دو میلیون و 758هزار تن آن شمش فولاد و افزون بر چهار میلیون و 133هزار تن گندله سنگ آهن است که در 9 ماه از سال جاری در کارخانه های فولاد خوزستان تولید شده است.

وی با اشاره به رشد به ترتیب هفت و 12درصدی در تولید این محصولات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار امیدواری کرد که با حفظ روند فعلی و تلاش یکپارچه کارکنان، فولاد خوزستان بتواند تا پایان امسال به تمام اهداف تولید دست یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: برنامه های توسعه این شرکت به گونه ای تنظیم شده که با احداث کارخانجات جدید و ایجاد فرصت های تازه اشتغال تا سال 95 شرکت به ظرفیت تولید پنج میلیون تن برسد.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین تولیدکننده فولاد خام در کشور با وسعت ۸/۳ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

این شرکت نخستین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در سال 67فعالیت تولیدی خود را آغاز و در مدت یک دهه علاوه بر رسیدن به ظرفیت اسمی ۵/۱میلیون تن طرح های توسعه ای را در مرحله نخست تا ۴/۲ میلیون تن و در مرحله دوم تا ۲/۳میلیون تن محقق کرد.

شرکت فولاد خوزستان متشکل از سه واحد اصلی تولید برای عرضه محصولات میانی و نهایی است.

بخش فولادسازی شرکت متشکل از شش کوره قوس الکتریکی، سه کوره پاتیلی، دو ماشین دوخطه ریخته گری تختال، سه ماشین شش خطه شمش و تاسیسات جمع آوری غبار فولادسازی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار