تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۴۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شب گذشته
قاتل خاموش 5 عضو خانواده آبادانی را روانه بیمارستان کرد
شب گذشته به دلیل گازگرفتگی، هر پنج عضو خانواده آبادانی روانه بیمارستان شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان امروز اظهار کرد: شب گذشته ساعت 21 و 36 دقیقه بود که با تماس شهروندی، به نیروهای ما اعلام ماموریت شد و فوریت‌های پزشکی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مقام اضافه کرد: این تماس از بهار 2 آبادان گرفته شد و پس از حضور در محل متوجه گازگرفتگی خانواده‌ای شدیم که مسمومیت آنها را نیمه جان کرده بود.

وی در خصوص علت این حادثه تشریح کرد: این خانواده با روشن کردن و آتش زدن زغال با گازوئیل، آن را درون خانه برده بودند و به همین دلیل همگی دچار مسمومیت و گازگرفتگی شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان ادامه داد: مسمومیت با گاز خطرناک CO موجب بروز این مسمومیت بین هر پنج عضو خانواده شده بود.

مقام همچنین عنوان کرد: تنها یک عضو خانواده که کمی هوشیارتر بوده با مرکز فوریت‌ها تماس حاصل کرده و توانست خود و دیگر اعضای خانواده‌اش را از مرگ حتمی نجات بخشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشت گفت: با اعزام کد کمکی به محل حادثه، مصدومان به بیمارستان طالقانی شهرستان انتقال داده و بستری موقت شدند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان ابراز داشت: پدر و پسر 15 ساله دچار مسمومیت شدیدتری شده بودند و مادر و دو فرزند دیگر وی وضعیت بهتری را در درمان سپری کردند.

وی با توصیه به مردم به ویژه در این فصل سرد از سال تاکید کرد: نسبت به استفاده از وسایل گازسوز حساسیت بیشتری به خرج دهید، خروجی‌های دودکش منازل را حتما بررسی و با دقت در استفاده از بخاری‌ و وسایل گرمایشی استفاده کنید و در صورت بروز مشکل در اینگونه وسایل، نسبت به تعمیر آن بپردازید و در این زمینه سهل انگاری نکنید.

مقام اضافه کرد: آتش زدن چوب و ذغال در هر محیط بسته‌ای موجب انتشار گاز خطرناک و کشنده CO می‌شود و در صورت عدم توجه به این امر، اثرات مرگ‌باری را بر جای خواهد گذاشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار