تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۴۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر روحاني به خوزستان
برنامه‌های ویژه دولت یازدهم برای اشتغالزایی جامعه ایثارگر
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اشتغال فرزندان ايثارگران مهمترین مساله و دغدغه جامعه ایثارگری كشور است.
 
 حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در مراسم دیدار ایثارگران و خانواده‌هاي شهدا خوزستان با رییس جمهور که اكنون در حال برگزاري است،‌ در خصوص جامعه ایثارگران خوزستان اظهار کرد: تا پایان سال 91 براساس اطلاعات جمع آوری شده خوزستان دارای 33 هزار و 181 جانباز، 2 هزار و 754 آزاده و 15 هزار و 558 شهید است که 91 نفر از شهداي اين استان روحانی هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه ایثارگران خوزستان 51 هزار و 493 نفر است ادامه داد: این عزیزان به همراه والدین، همسران و فرزندان خود جمعیتی 255 هزار و 779 نفری از خانواده ایثارگران را تشکیل می‌دهند که تقریبا یک چهاردهم جامعه ایثارگری و افراد تحت تکفل و تحت پوشش بنیاد شهید در کشور هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 65 هزار و 800 نفر از جامعه ايثارگري خوزستان را فرزندان ایثارگران تشکیل می‌دهند که حدود 6 هزار نفر از آنها افرادی نخبه و دارای مدارج علمی عالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. در این میان 5 هزار و 633 نفر در خوزستان نیاز به اشتغال دارند.
 
شهیدی با بیان اینکه رییس جمهور نسبت به جامعه ایثارگران دغدغه و نگرانی دارد، گفت: ما مدیون این جامعه هستیم و اگر آرامشی داریم از جامعه ایثارگر است و اگر خدای ناکرده مشکلی برای کشور به وجود آید همین جامعه ایثارگران جمعيت آنها 3 میلیون و 300 هزار نفر است مجددا در صحنه حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران در زمينه اشتغال فرزندان ايثارگران، خطاب به رئيس جمهور تصريح كرد: همچنان که 25 درصد از سهميه استخدامی‌ها در بخش‌های مختلف دولت بر اساس قانون باید از جامعه ایثارگر باشد، از شما درخواست می‌شود که همچنان بر این موضوع تاکید کنید.

وی اظهار کرد: استانداری خوزستان در اقدامي بسیار مناسب ساختمانی برای جانبازان نخاعی اختصاص داده و بناست پس از تکمیل این ساختمان بودجه‌ای در رابطه با تاسیس مرکز جانبازان نخاعی خوزستان از سوی دولت اختصاص یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار