تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۴۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمهور:
دیدار با خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد
رئیس جمهور در دیدار با خانواده شهدا گفت: یاد و خاطره و دیدار خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد و آن کار که فرزندان، پدران و عزیزان شما انجام دادند هیچ‌گاه قابل جبران نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خوزستان که با هیئت همراه و مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد اظهار کرد: صاحبان اصلی انقلاب، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند و بدون ایثار و شهادت این انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی به ایثار و شهادت علما و طلاب در فروردین 1342 اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان عده‌ای را شهید کردند و رعب و وحشت در سراسر قم ایجاد شد و شب‌های بعد از فیضیه شرایطی پیش آمد که درب خانه‌ها را بستند و فقط درب خانه امام (ره) باز بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مگر می‌شود بدون زندان و شکنجه نهضت آغاز شود، تصریح کرد: مگر می‌شد بدون شهادت و ایثار و ایستادگی انقلاب پیروز شود و چه عزیزانی که زیر شکنجه شهید شدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران انقلاب در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کرد، گفت: وقتی ملت ما به صحنه آمد نه تنها در برابر رژیم استبدادی بلکه در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

روحانی اضافه کرد: روحیه جهاد و فداکاری، لطف خدا را به دنبال خواهد داشت پس به یاری خدا به پا خیزید.

وی عنوان کرد: شهدا جاودانه افتخار آفریدند و آن‌هایی که در انقلاب شهید شدند جایشان بهشت نبود بلکه فردوس اعلا است.

رئیس جمهور خطاب به خانواده شهدا اظهار کرد: لبخند خدا‌‌ همان رضایت خداست و مهم رضایت خداست، شما نمی‌دانید فرزندان شما در پیشگاه خداوند چه جایگاهی دارند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ‌کس به ما کمک نکرد، تصریح کرد: روزهای نخست جنگ و حتی روز‌های آخر را به یاد آورید که چه اندازه تنها و مظلوم بودیم، در کنار این مظلومیت چه زیباست ایستادگی، هیچ‌کس به ما کمک نکرد اما کمک خدای بزرگ و مردم مقاوم و ایثارگر نتیجه‌بخش بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در روز‌های نخست جنگ از طرف شورای عالی دفاع مامور بودم که همه انبارهای کشور را به منظور بررسی میزان مهمات بازدید کنم، تمام کشور‌ را بازدید کردم و با توجه به اینکه سپاه به دنبال خمپاره 60 بود، همه آمار‌ها به ما می‌گفت خمپاره 60 نداریم.

وی اضافه کرد: پس از بازدید‌ مناطق مختلف کشور در زاغه مهماتی شیراز خمپاره 60 پیدا کردیم که این سبب خوشحالی ما شد و از‌‌ همان جا تلفنی موضوع یافتن خمپاره 60 را با مسئولان عالی رتبه نظام مطرح کردم و این مسئله مایه خوشحالی همگان شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما اخلاقی جنگیدیم، تصریح کرد: ما اسلامی جنگیدیم و با اینکه می‌توانستیم صدمات جانی زیادی به دشمنان وارد کنیم این کار را نکرده و اصول اخلاقی را رعایت کردیم.

وی بیان کرد: مال، ثروت و فرزند نمی‌تواند به انسان آرامش دهد و تنها یاد خدا است که آرامش و طمانینه می‌دهد.

روحانی ادامه داد: یاد و خاطره و دیدار خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد، آن کار که فرزندان، پدران و عزیزان شما انجام دادند هیچ‌گاه قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد در چارچوب و توان خود هرچه دارد در راستای ایثارگری خانواده‌های شهدا و ایثارگران عملیاتی کند، تصریح کرد: عزیزی که سلامتی خود را از دست داده و یا قطع نخاع است دولت چگونه می‌تواند برای او کاری کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدمت به خانواده‌های شهدا مایه افتخار است اذعان کرد: این یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران، جانبازان و آزادگان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با کشورهای همسایه وقتی ارزشمند است که قدرت ملی خود را بالا ببریم و از این قدرت می‌توانیم در روابط خارجی استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه شهیدان شما زنده‌اند، اظهار کرد: اگر کسی بگوید شهید مرده است درک ناقصی دارد، شهیدان زنده‌اند و دولت و مردم به آن‌ها افتخار می‌کنند.

وی به درخواست خانواده ایثارگران و شهدا در زمینه اشتغال اینگونه جواب داد: اشتغال یک مشکل اساسی کشور است اما متاسفانه بحث گرانی آن قدر شدید شد که ترجیح دادیم ابتدا تورم را کنترل کنیم و سپس به بحث اشتغال بپردازیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده‌های ایثارگران در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارند، اظهار داشت: امیدواریم دولت وظیفه خود را در قبال این خانواده‌ها انجام دهد.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
1
1
ما که هیچ قول وعده ای در رابطه به اجرای قوانین وخدمات به خانواده شهدا وجانبازان وآزادگان جز آمار چیزی نشنیدیم ......
:
:
:
آخرین اخبار