تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۶۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم توجه به استعداديابي و ورزش آموزشگاهی
عبدالحسن مقتدايي در اولين شوراي ورزش استان كه امروز (15 بهمن‌ماه) در استانداري برگزار شد، اظهار كرد: اين جلسه، يك جلسه هم‌انديشي است و مي‌خواهيم ساختارهاي تجربه و دستورالعمل‌ها را كنار هم بگذاريم و به اقتضاي استان تصميم‌گيري كنيم. در كنار اين موارد بايد شناخت هم وجود داشته باشد. در خيلي از موارد فكر مي‌كنيم كه موفق بوده‌ايم ولي خروجي چيز ديگري را نشان مي‌دهد.

وي بيان‌ كرد: مديران بايد به صورتي كار كنند كه از جامع‌نگري دور نشويم. اگر هر مدير با سليقه و برداشت خود در رشته تخصصي‌اش كار كند، اين موضوع ما را از جامع‌نگري دور مي‌كند كه اشكال است و ممكن است خيلي از موارد تصويب شوند كه نتيجه‌اش چندان مطلوب نباشد.

استاندار خوزستان با اشاره به تشكيل پارلمان ورزشي استان گفت: همه چيز پول نيست، بلكه انگيزه هم مهم است و بايد با يكديگر همكاري داشته باشيم. با تشكيل پارلمان ورزشي نيز مي‌خواهيم به صورتي كار كنيم كه شهرستان‌ها نيز احساس كنند كه درگير هستند.

وي عنوان كرد: با امكانات موجود و نيروهايي كه داريم مي‌توان خيلي كارها انجام داد. هر شهرستان ويژگي‌اي دارد كه بايد به آن اهميت دهيم. نبايد در مركز استان نسخه‌اي پيچيده شود كه در آن به نياز نسل و جامعه توجهي نشود كه با اين اقدام، ناموفق خواهيم بود. اين جلسه هم كه امروز تشكيل شده است، يك جلسه مشورتي است و هر فردي هم كه در اين جلسات شركت مي‌كند بايد انگيزه داشته باشد.

مقتدايي افزود: زماني اين جلسه كامل مي‌شود كه گسترده شود. دوستان سعي كنند با احساس مسئوليت خاص كار كنند و بيشتر هم بتوانيم با شهرستان‌ها ارتباط برقرار كنيم. همه ما مسئول هستيم و بايد با يكديگر همكاري كنيم كه قطعا اگر به اين صورت شود، اوضاع و احوال استان هم بهتر مي‌شود.

وي با اشاره به توجه به ورزش آموزشگاهي گفت: پايه ورزش، ورزش آموزشگاهي است و اگر به اين بخش توجه كنيم مي‌توانيم موفق شويم. در سطح ملي بحث ورزش آموزشگاهي رها شده است. بايد از اكنون به سرعت تا قبل از امتحانات پايان سال، ورزش‌هاي گروهي را در رشته‌هاي مختلف تشكيل دهيم. بايد در بخش ورزش آموزشگاهي برنامه‌ريزي كنيم تا در مهرماه سال آينده ورزش در بخش آموزشگاهي به شكل بهتري انجام شود. ورزش استان بايد احيا شود و به بخش آموزشگاهي توجه كنيم.

استاندار خوزستان در ادامه با بيان اين‌كه پيشكسوتاني را در ورزش داريم كه هنوز ورزش را رها نكرده‌اند، عنوان‌كرد: در استان افرادي از جمله دهكردي و سالمي را داريم كه ورزش را رها نكرده‌اند. آدم‌هايي با اين سن و سال مانده‌اند و با انگيزه به ورزش خدمت مي‌كنند.

وي اظهار كرد: بايد براي ورزش استان نسخه خاص آن را با توجه به شرايطي كه داريم، در نظر بگيريم. بايد استعداديابي كنيم و احساس مسئوليت داشته باشيم و اگر كسي دلش مي‌سوزد بايد پاي كار بيايد. متاسفانه برخي‌ها تا زماني كه هستند، مسئوليت دارند.

مقتدايي با تاكيد بر لزوم ايجاد نشاط در ميان مردم گفت: بايد شرايط ورزش مردم را فراهم كنيم، ضمن اين‌كه به صورتي كار كنيم كه امنيت آن‌ها هم فراهم شود. بايد ورزش كردن را ترويج دهيم و ورزش همگاني را به مفهوم واقعي همگاني كنيم و بتوانيم در اين راستا امكانات را فراهم كنيم.

استاندار خوزستان با اشاره به استعداديابي بيان‌كرد: بايد استعداديابي با برگزاري هر نوع مسابقه‌اي صورت بگيرد. بدون شك وظيفه ورزش آموزشگاهي سنگين است و بايد خروجي‌ها از آن‌جا باشد.

وي گفت: بايد به ورزش همگاني و داشتن تيم‌هاي منتخب بسيار توجه كرد. بايد اقداماتي انجام دهيم كه در كوتاه مدت بتوانيم با جلب رضايت مردم، اقدامات بلند مدتي را انجام دهيم.

مقتدايي با بيان اين‌كه بايد براي ورزش دختران و پسران برنامه‌ريزي كرد، افزود: برگزاري مسابقات تفريحي غيرحرفه‌اي نيز جزو برنامه‌هايي است كه مي‌تواند نشاط را به جوانان و جامعه بازگرداند.

** ايستگاه‌هاي ورزشي سامان‌دهي شوند

مسئول كميته ورزش همگاني خوزستان با اشاره به توسعه ورزش همگاني گفت: از مسئولان مي‌خواهم ايستگاه‌هاي ورزشي كه داراي تجهيزات فرسوده‌اند را سامان‌دهي كنند.

حميد سالمي در اولين شوراي ورزش استان اظهار كرد: در اتاق فكر ورزش استان دستورالعمل و راه‌كارهايي براي ورزش همگاني تهيه شد كه به نتايج خوبي هم رسيديم و توانستيم در اهواز 24 ايستگاه ورزشي را ساماندهي كنيم و براي آن‌ها مربي نيز در نظر گرفتيم.

وي بيان‌ كرد: ولي از سال 91 به بعد تاكنون اين ايستگاه‌ها به خاطر عدم بودجه تعطيل شده‌اند كه باتوجه به انتظار مخاطبان‌مان خواستار توجه به اين موضوع هستيم. يكي از مشكلاتي كه در پار‌ك‌ها و ايستگاه‌هاي ورزشي با آن مواجه‌ايم، وجود تجهيزاتي فرسوده است كه به مردم ضرر مي‌رسانند كه در اين زمينه، از استاندار مي‌خواهيم دستور دهد شهرداري اين دستگاه‌ها را ساماندهي كند.

مسئول كميته ورزش همگاني خوزستان عنوان‌ كرد: متاسفانه در چند سال اخير بيشترين ضعف ما در آموزش و پرورش بوده است و شايد در گذشته تمام اعتبارات آموزش و پرورش در زمينه ورزش به خارج از ورزش آموزش و پرورش هدايت شد.

هدايت ممبيني، عضو كميسيون ورزش و جوانان شوراي شهر اهواز نيز در اين جلسه گفت: مديركل ورزش و جوانان خوزستان بايد انتخابات روساي هيات‌هاي ورزشي را كه تاثير مستقيمي بر ورزش دارد، برگزار كند و همچنين از او مي‌خواهيم به حفظ قهرمانان ورزش استان بپردازد.

وي بيان‌كرد: خيلي از ورزشكاران ما مشكل اشتغال دارند كه اميدوارم با كمك شهرداي اهواز و ارگان‌هاي ديگر تمهيداتي جهت حفظ قهرمانان انديشيده شود. در سازمان آتش‌نشاني چندين جاي خالي وجود دارد كه بهتر است در اين جاهاي خالي از ورزشكاران و قهرمانان استان طبق آن آيين‌نامه اي كه جهت استخدام قهرمانان تدوين شده است، استفاده كنيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار