تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عیب یابی خطوط لوله نفت وگاز آغاجاری 26 میلیون صرفه اقتصادی در برداشت
عملیات ضخامت سنجی و عیب یابی خطوط لوله به روش التراسونیک همزمان با تعمیرات اساسی کارخانه های گاز و گاز مایع 1000 و 1500 در آغاجاری 26 میلیون دلار صرفه جویی اقتصادی دربرداشت .

مدیر امور فنی این شرکت روز چهارشنبه گفت: همزمان با شروع تعمیرات دوره­ ای کارخانه­های گاز و گاز مایع 1000 و 1500 در نیمه دوم امسال، عملیات ضخامت سنجی و عیب ­یابی به روش التراسونیک تحت نظارت اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات آغاجاری اجرا شد.

کوروش محمدی افزود: این عملیات به طور همزمان از محل­های آسیب ­پذیر احتمالی خطوط لوله و تجهیزات و همچنین از نقاط پر خطر کوره­های موجود در کارخانه گاز و گاز مایع 1000 صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای این عملیات افزود: این عملیات به منظور جلوگیری از حوادث غیر مترقبه احتمالی ناشی از کاهش ضخامت بر اثر خوردگی داخلی می­باشد که در این دو کارخانه جمعا دو هزار و 251 محل آسیب­پذیر تحت آزمایش قرار گرفت که از این تعداد، 85 محل معیوب شناسایی و 47 محل به علت کاهش ضخامت شدید و بیش از حد مجاز، تعویض شد.

محمدی ادامه داد: شناسایی این نقاط معیوب در زمان تعمیرات اساسی علاوه بر حفظ ایمنی نیروی انسانی و تاسیسات، صرفه اقتصادی بیش از 26 میلیون دلار و عدم گاز سوزی حداقل 8080 میلیون فوت مکعب گاز، با فرض دست کم 21 روز توقف کارخانه، حاصل شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: خطوط لوله ، نفت ، گاز ، آغاجاری
:
:
:
آخرین اخبار