تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار:
اصلاح فرهنگ ترافيكي در دستور كار قرار گيرد
معاون عمراني استانداري خوزستان در شوراي ترافيك استان گفت: اگر فرهنگ ترافيكي در اهواز نهادينه شود، بي‌شك اين فرهنگ بر شهرهاي ديگر استان خوزستان نيز تاثيرگذار خواهد بود.

احمد سياحي در جلسه مشترك فرمانداران، روساي شوراهاي اسلامي و شهرداران استان خوزستان در خصوص بررسي وضعيت ترافيك شهرها كه در سالن شهيد هاشمي در استانداري برگزار شد، اظهار كرد: بسياري جاها را شهر تعريف كرديم بدون اين‌كه امكاناتي را براي آنها تعريف كنيم. همه چيز به پول نيست و تنها با هماهنگي با دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توان كار انجام داد. فلسفه مديريت اين است كه از حداقل امكانات استفاده كنيم و مشكلي از مشكلات مردم را حل كنيم.

وي ادامه داد: مدير كسي است كه بتواند از حداقل امكانات، نيروي انساني و تجهيزات به صورت بهينه بهره‌برداري كند. ما به عنوان مدير با محدوديت‌هايي مواجه هستيم؛ با اين‌كه ميزان اعتبارات استان يك هزار و 340 ميليارد تومان است ولي 34.5 درصد بيشتر تخصيص داده نمي‌شود؛ با اين شرايط كه نمي‌شود كار مردم را تعطيل كنيم.

معاون عمراني استاندار خوزستان با اشاره به حوادث ترافيكي استان و تصادف ميني‌بوس اهالي شهر كوچك صالح‌شهر، گفت: در خصوص كاهش تلفات آيا نمي‌توانستيم اقداماتي انجام دهيم كه حادثه صالح‌‌شهر رخ ندهد؟ با يك برنامه‌ريزي مدون و اساسي مي‌شود نقطه به نقطه قسمت‌هاي حادثه‌خيز را اصلاح كرد و آموزش ترافيك نيز سرفصل همه مسايلي است كه بايد به آن بپردازيم. در اين زمينه، رانندگان و همه آحاد جامعه را مي‌توان آموزش داد.

سياحي افزود: هميار پليس طرح بسيار خوبي است و بايد از ظرفيت‌هاي موجود در جهت ارتقاي آموزش‌ها استفاده شود. اصلاح فرهنگ ترافيكي بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي به زيباسازي شهرها اشاره كرد و گفت: عيد نوروز نزديك است، شهرداري‌ها حداقل ورودي‌هاي شهرها را سامان‌دهي كنند، در اين زمينه با هماهنگي مي‌شود كارهاي خوبي انجام داد.

معاون عمراني استاندار گت: درست است كه با جيب خالي نمي‌شود اين برنامه‌ها را عملياتي كنيد ولي برنامه سه ساله خود را ارايه دهيد تا مردم بدانند در طرح جامع شهري چه كارهايي قرار است در شهر آنها انجام شود.

سياحي اظهار كرد: خوزستان چيزي كم ندارد و ظرفيت‌هاي بسياري در استان وجود دارد. اگر فكر و خلاقيت را به كار برده شود، مي‌توان از حداقل امكانات استفاده كرد و بدين ترتيب چشم‌انداز خوبي براي شهرهاي استان ترسيم كرد.
:
:
:
آخرین اخبار