تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۷۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارسال1500مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک
دبیر بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک از دریافت 1500 مقاله از محققان و اندیشمندان این رشته توسط دبیرخانه کنفرانس خبر داد.

دکتر ابراهیم حاجی دولو با اشاره به برگزاری این کنفرانس در روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال آینده، اظهارداشت: از 1500 مقاله دریافتی، پس از ارزیابی و بررسی حدود 1000 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 60 مقاله صنعتی هستند.

به گفته وی، از 940 مقاله باقیمانده، نیمی از آن ها به صورت شفاهی و مابقی در قالب پوستر در مدت سه روز برپایی کنفرانس، در 10 سالن به طور همزمان ارائه خواهند شد.

استاد گروه مهندسی مکانیک دانشگاه شهید چمران اهواز تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس را 1200 تا 1500 نفر پیش بینی کرد و افزود: از استادان شاخص مهندسی مکانیک دانشگاه های داخل و خارج کشور و صاحب نظران و متخصصان ممتاز صنعتی داخلی و بین المللی جهت سخنرانی‌هاي کلیدی دعوت شده که در همین راستا 20 شرکت کننده خارجی از نقاط مختلف جهان در این همایش حضور دارند که از این تعداد 7 نفر سخنران کلیدی هستند.

حاجی دولو هدف اصلی این همایش را بسط و گسترش رشته مهندسی مکانیک و ایجاد بستری برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی و نیز تبادل اطلاعات بین استادان، دانشجویان، پژوهشگران، مهندسان و صنعتگران این رشته عنوان کرد و افزود: مکانیک جامدات، دینامیک، ارتعاشات و کنترل، مکانیک سیالات، ترمودینامیک، انتقال حرارت و جرم و فرآیندهای خشک کردن، انرژی و محیط زیست، بیومکانیک، میکرو و نانومکانیک، طراحی و ساخت و كاربردهاي مهندسي مكانيك در حوزه‌هاي مختلف، محورهای این کنفرانس بین المللی را تشکیل می دهد.

وی از جمله برنامه های جنبی این کنفرانس را برگزاری کارگاه و نمایشگاه عنوان کرد و افزود: برپایی 11 کارگاه‌ آموزشی در محورهای مختلف مکانیک و صنایع منطقه، در بيست و دومين کنفرانس بين المللي مهندسی مکانيک ايران با همکاري شرکت "خانه مهندسان جوان اهواز" برنامه ریزی شده است.

دبیر بیست و دومین کنفرانس مهندسی مکانیک همچنین شماره تلفن 3360428-0611 و  وب سایت کنفرانس به آدرس www.isme.ir/2014 را جهت کسب اطلاعات بیشتر معرفی کرد و  ادامه داد: با توجه به برگزاری همایش در خوزستان، سعی شده از این فرصت کم نظیر برای طرح چالش های صنعتی استان، استفاده شود و بر روی ارائه راه حل های مربوط به موضوعات صنعتی خوزستان تاکید ویژه صورت گیرد. همچنین مقرر شده نشست های تخصصی، ویژه صنایع مهم استان با حضور مسئولین و کارشناسان صنایع و نخبگان ملی و بین المللی، جهت طرح مشکلات و راه حل ها صنعتی استان برگزار شود.

وی افزود: با توجه به ابعاد بین المللی و گسترده، به جرات می توان گفت که برگزاری این همایش بزرگترین رویداد مهندسی استان خوزستان خواهد بود که در آن حدود 2 هزار نفر از نخبگان مهندسی مکانیک از سراسر کشور و جهان، نتایج آخرین تحقیقات علمی و صنعتی خود را ارائه خواهند داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار