تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۷۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احمدی نژاد:
مدیریت امام عصر (عج) باعث اجرای موفق طرح هدفمند کردن یارانه هاست
گذشته ایران را تاریک نشان ندهیم/ ماموریت دولت در اردبیل فرهنگی است / متاسفانه طی دوره ای عده ای اصرار داشتند که تمام گذشته ایران اسلامی را سیاه و تاریک نشان دهند که این منصفانه نیست / وقتی ملتی برای خدا قیام می کند در واقع خود را تحت تاثیر ولایت خلیفه الله قرار می دهد و ولایت امام را انتخاب می کند
رئیس جمهور کشورمان گفت: متاسفانه طی دوره ای عده ای اصرار داشتند که تمام گذشته ایران اسلامی را سیاه و تاریک نشان دهند که این منصفانه نیست.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد ظهر دوشنبه در جشن ملی ثبت جهانی بقعه شیخ صفی در اردبیل با تاکید بر اینکه ما حکومت پادشاهی و طاغوتی را به رسمیت نمی شناسیم اظهار داشت: اما این بحث فرق می کند با اینکه گذشته ملتی را تاریک نشان دهیم چرا که در این صورت این ملت آینده ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه وعده تاریخ محقق شده و امروز ملت با فرهنگ ایران پرچم اسلام را به دست گرفته است افزود: بی افتخارترین و ذلیل ترین حکومت ایران به دلیل پذیرش ذلتها و حقارتهای بی شمار و تحقیر ملت، حکومتهای قاجار و پهلوی بود و اینها از تاریخ و گذشته ایران ناراحت بودند و اگر اسمی از تاریخ می آوردند تنها برای سوء استفاده بود بنابراین تلاش کردند گذشته کشور را سیاه نشان دهند و این نباید امروز تکرار شود.

وی نقش اردبیل و کشورمان به عنوان خاستگاه تشیع و شکل گیری اولین حکومت دینی و اسلامی توسط صفویان را در تاریخ جهان بی نظیر و بی بدیل دانست و اضافه کرد: امروز در جایی قرار داریم که توانستیم با روند حرکتی خود تاریخ را به نفع حاکمیت ارزشهای الهی و تولیدی تغییر دهیم.

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: اگر ایرانیها با شعار توحید و عدالت حکومت مستقل قدرتمندی تشکیل نمی دادند بی شک امروز اثری از حقیقت، عدالت و تولید در جهان نبود.

احمدی نژاد با بیان اینکه این پرچم باید در دست ملتی با فرهنگ و با تمدن برافراشته می شد تصریح کرد: حکومتهایی در ایران شکل گرفتند اما نتوانستند حقیقت پیام را پاسداری کنند اما صفویان با فرهنگ اهل بیت که حقیقت دین است و با نگاه عمیق و روشن و هدایت شده از ناحیه آسمان به مانند پایگاهی که الان ایجاد کرده ایم حلقه هایی را تشکیل دادند و انسانهایی را پرورش دادند تا جایی که پرچم توحید و عدالت را در جهان برافراشتند.

وی ادامه داد: آنها راهی آغاز کردند که حدود 400 سال بعد انقلاب عظیم اسلامی برای تکمیل آن و با ملتی که حکومتش را مستحکم کرد به وقوع پیوست و امروز همه عالم تحت تاثیر فرهنگ و نوع نگاه ایرانی قرار دارد.

رئیس جمهور با اشاره به میلاد حضرت مهدی (عج) بزرگترین حادثه از صدر خلقت تا کنون را بعثت پیامبر دانست و متذکر شد: پیامبر همه درهای آسمان را برای انسان باز کرد و واسطه فیض الهی شد اما بشریت به دلایل گوناگون از جمله تعصبها، تحجر، خودخواهی، غفلت، طغیان و حاکمیت طاغوت مایه اصلی به ثمر نشستن رسالت پیامبران در بین ملتها شد.

وی ادامه داد: حادثه عظیم بعثت باید با حادثه بزرگتری کامل شود و مردی از جنس پیامبران متصل به آسمان و رها شده از همه قالبها همه موانع را درهم شکند و همه نظامات و سلطه ها را نابود سازد و انسان را به صورت کامل آزاد کند تا طعم خدایی زیستن را در زمین بچشاند.

رئیس جمهور نوید تحقق آن روز درخشان را نزدیک دانست و عنوان کرد: ارتباطی بین انسان و امام عصر وجود دارد و بی شک همین امروز هر حرکتی در عالم انجام می شود به اذن امام است.

مدیریت امام عصر (عج) باعث اجرای موفق طرح هدفمند کردن یارانه هاست

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مدیریت و لطف امام عصر باعث شده هدفمند کردن یارانه ها در کشور با شرایط مطلوبی اجرا شود گفت: وقتی ملتی برای خدا قیام می کند در واقع خود را تحت تاثیر ولایت خلیفه الله قرار می دهد و ولایت امام را انتخاب می کند.

احمدی نژاد ولایت را بالاترین هدیه خدا به بشریت و انسان کامل عنوان کرد و افزود: انسان بدون فرهنگ متعالی چیزی ندارد و این دیار مرزبان و پاسدار فرهنگ اسلام ناب بوده که باید حفظ کرد.

ماموریت اصلی دولت در اردبیل فرهنگی است

وی همچنین با اشاره به وجهه فرهنگی استان اردبیل بر حفظ آن تاکید کرد و ابراز داشت: ماموریت دولت در این استان ماموریت فرهنگی است و باید در راستای حفظ این فرهنگ تلاش کرد اگر چه فعالیتهای عمرانی نیز مورد توجه است اما آن نیز باید در خدمت فرهنگ و هنر باشد.

رئیس جمهور حفظ آیین و فرهنگهای عزاداری، هنر، ادبیات، اشعار، سروده ها و ... را نگاه فرهنگی دولت در استان عنوان کرد و افزود: پشتوانه ماندگاری یک اندیشه اثرگذاری مستقیم در زندگی مردم و رشد و بالندگی آن است و باید در این مسیر حرکت کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار