تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۷۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور بین‌الملل وزیر نفت اعلام کرد
400 میلیارد بشکه مجموع ذخایر نفت و گاز ایران
معاون امور بین‌الملل وزیر نفت گفت: در ۱.۵ سال اخیر شاهد کاهش نفت در ایران به دلیل تحریم‌های تحمیلی هستیم.

علی ماجدی در همایش بررسی اصلاح قراردادهای نفتی، گفت: هم‌اکنون ایران دارای 33.6 تریلیون مترمکعب گاز است که معادل 234 میلیارد بشکه نفت می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع ذخایر نفتی و گازی ایران نیز 400 میلیارد بشکه است که در طول چند سال گذشته بجز 1.5 سال اخیر همواره در جایگاه دوم تولیدکنندگان نفت در اوپک بودیم.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به اینکه همواره تحریم تخمینی و تبعیض‌آمیز است، گفت: در سال اخیر تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرد.

ماجدی با اشاره به اینکه تحریم‌ها توسط آمریکا و غرب اعمال شده است، گفت: آنچنان که غرب در حال اجرای تحریم‌ها است، تنها بر روی نفت و گاز تأکید دارد، به طوری که به دنبال کاهش تولید و صادرات نفت ایران هستند.

ماجدی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نفت در ایران 3.7 میلیون بشکه در روز است، گفت: هم‌اکنون تولید نفت به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب کاهش پیدا کرده است.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به اینکه باید اقتصاد از سیاست جدا شود، گفت: سیاست همواره نقش مخربی در اقتصاد داشته به طوری که اگر شرایط اقتصادی به حالت طبیعی خود بازگردد، آنگاه شرایط رشد و توسعه می‌تواند برای همه کشورهای جهان و بالاخص کشورهای منطقه یکسان باشد.

ماجدی با اشاره به میادین نفتی،‌گفت: تولید و سرمایه‌گذاری در میادین نفتی باید به صورت رقابتی صورت بگیرد،امروز شاهد هستیم اگرچه شرکت‌های بین‌المللی تمایل دارند، در صنعت نفت ایران سرمایه‌گذاری کنند، ولی کشورها مانع ورود این شرکت‌ها به ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه ارزانترین راه صادرات گاز از طریق خط لوله و از راه ایران است، تصریح کرد: کشورها سعی می‌کنند با هزینه‌های بسیار زیاد ایران را دور بزنند و خطوط انتقال گاز را از مسیرهای دیگری احداث کنند و آن اینکه به عنوان نمونه می توان از خط لوله گاز نوباکو نام برد.

ماجدی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: همزمان با آغاز این مذاکرات شاهد اصلاح قراردادهای نفتی هستیم که این موضوع می‌تواند نوید تعامل ایران با کشورهای مختلف جهانی باشد. از این رو ما می‌خواهیم اعلام کنیم که ایران خواستار تعامل با کشورهای جهان است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: نفت ، گاز
:
:
:
آخرین اخبار