تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل مديريت بحران استان:
پيگيری رفع موانع قانونی براي تعطيلی ادارات خوزستان در گرما
با توجه به افزايش دماي هوا بيش از 50 درجه سانتيگراد در اهواز طي روزهاي گذشته، مديركل مديريت بحران خوزستان از پيگيري براي يافتن راهكارها و رفع موانع قانوني در زمينه تعطيل كردن ادارات خبر داد / در اين رابطه بررسي‌هايي انجام شده اما قانوني در زمينه اعلام تعطيلي در دماي بالاي 50 درجه نيافتيم / به نظر مي‌رسد در اين زمان توصيه‌هاي بهداشتي بايد به مردم داده شود
غلامرضا اخوان صباغ، مديركل مديريت بحران خوزستان
با توجه به افزايش دماي هوا بيش از 50 درجه سانتيگراد در اهواز طي روزهاي گذشته، مديركل مديريت بحران خوزستان از پيگيري براي يافتن راهكارها و رفع موانع قانوني در زمينه تعطيل كردن ادارات خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، غلامرضا اخوان‌صباغ امروز در گفت‌وگو با فارس درباره دليل اعلام نكردن تعطيلي در شهرهايي كه دماي آنها به بالاي 50 درجه مي‌رسد، اظهار داشت: در اين رابطه بررسي‌هايي انجام شده اما قانوني در زمينه اعلام تعطيلي در دماي بالاي 50 درجه نيافتيم.
وي با بيان اينكه دماي هوا در ساعات بين 15 تا 17 به 50 درجه مي‌رسد، اظهار داشت: عمده پيك مصرف برق از ساعت 14 تا 17 است كه خارج از وقت اداري است كه بحث تعطيلي را منتفي مي‌كند.
اخوان‌صباغ افزود: به زودي ماه مبارك رمضان نيز فرا مي‌رسد كه در اين زمان ادارات تغيير ساعات كاري دارند و زودتر تعطيل مي‌شوند؛ به همين دليل در زماني كه دما به 50 درجه مي‌رسد عملا ادارات تعطيل هستند.
به گفته وي، به نظر مي‌رسد در اين زمان توصيه‌هاي بهداشتي بايد به مردم داده شود.
وي تصريح كرد: سازمان بازرسي كل كشور براي اعلام تعطيلي بدون داشتن ماده قانوني اشكال وارد مي‌كند كه بايد موانع قانوني بودن آن رفع شود.
در برخي روزهاي هفته‌هاي گذشته براي يافتن راهكار و برطرف كردن موانع قانوني مي‌توان مستندات موجود را به مركز و مجمع نمايندگان خوزستان ارائه كرد.
دبير كميته بحران استان، با اشاره به اينكه افزايش ناگهاني دما در استان بي‌سابقه بوده، خاطرنشان كرد: براي يافتن راهكار و برطرف كردن موانع قانوني مي‌توان مستندات موجود را به مركز و مجمع نمايندگان خوزستان ارائه كرد.
پيش از اين، سرپرست هواشناسي خوزستان از اتفاقي نادر در آب و هواي خوزستان و بالارفتن دماي اهواز در 6 روز از اوايل تابستان تا كنون خبر داد و گفت: اين مسئله اتفاقي نادر و در 50 سال گذشته بي‌سابقه است.
نادر شفي‌خدايي افزود: در 50 سال گذشته سابقه نداشته است در خرداد ماه در اهواز دماي بيش از 50 درجه تجربه شود، كه نشان مي‌دهد شرايط آب و هوايي در شهر اهواز به كلي تغيير كرده است و تغييرات دمايي در اين باره خود مويد اين ادعاست كه شرايط اقليمي تغييرات اساسي كرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
0
قابل توجه آقاي صباغ:
مديركل كار و امور اجتماعي خوزستان گفت: ماده 7 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، شرايط تعطيلي در مواقعي كه شرايط هوا بحراني مي‌شود را مشخص كرده است.وي درباره دليل اعلام نكردن تعطيلي در شهرهايي كه دماي آن‌ها به بالاي 50 درجه مي‌رسد، گفت: دماي بالاي 50 درجه در شهرهاي استان خوزستان، قطعا جزء شرايطي است كه طبق اين قانون منجر به اعلام تعطيلي مي‌شود اما به دليل اينكه دماي هوا معمولا در ساعات بين 15تا 17 به 50 درجه مي‌رسد، همه ادارات در اين ساعات تعطيل هستند.منبع: باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار