تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۸۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
شورا‌ها خود را به شهرداری محدود کرده‌اند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شوراهای شهر خود را محدود به شهرداری کرده‌اند و این نقض غرض است.

فرج الله خبیر در سومین نشست مشترک آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای خوزستان که  در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا مستقیما در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده بود اما مدتی مغفول ماند و حال 15 سال از عمر اجرای آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در امورات خود و حاکمیت مبحث بسیار مهمی است که با انتخابات شورای شهر تحقق یافت اذعان کرد: شوراهای شهر یک مقدار کمتر از حد خود عمل می‌کنند که باید با افق دید باز‌تر و در سطح گسترده‌تر عمل کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه شورا‌ها باید جلب مشارکت مردم را مد نظر قرار دهند تصریح کرد: شورا نماینده آحاد مردم در اداره امور مملکت است و مملکت مجموعه‌ای از شهر‌ها، روستا‌ها و بخش‌ها است که در همه سطوح تقسیمات کشوری شورا‌ها را داریم.

وی خاطر نشان کرد: در شهر‌ها شورا‌ها خود را محدود به شهرداری کرده‌اند و این نقض غرض است، اگر به قانون شورا‌ها مراجعه کنید خواهید دید که نقش بسیار گسترده تری برای شورا‌ها در نظر گرفته است.

خبیر اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر باید بر تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در شهر خدمت می‌کنند نظارت داشته باشند، شورا‌ها تا چه حدی در امور اجتماعی، فرنگی و اقتصادی کار کرده‌اند؟

وی عنوان کرد: غیر از جدول، جوی، فضای سبز و آسفالت عرصه‌های دیگری هم وجود دارد که مردم در آن‌ها مشکل دارند و شورا نمی‌تواند بگوید که مشکل مردم در عرصه اقتصادی به من ارتباطی ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: اگر وضعیت معیشت مردم خوب باشد امور شهری بهتر اداره می‌شود زیرا شهرداری از مردم ضعیف نمی‌تواند درآمدی کسب کند.

وی اظهار کرد: درآمد شهرداری از منابع دیگری غیر از مردم تامین می‌شود و این خوب نیست و مردم باید توانمند شوند.

خبیر به پرداختن بر فرهنگ مردم تاکید کرد و گفت: اگر به فرهنگ مردم نپردازیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم به اداره مقررات برای امور شهری اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه شورا باید از شکل گیری فساد در سیستم اداری جلوگیری کند تصریح کرد: شورای شهر باید نظارت کند تا فساد در سیستم اداری اتفاق نیفتد و به نوعی چشم و گوش مردم باشید و به عنوان یک مدعی با قدرت ظاهر شوید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار