تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۸۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز خبر داد:
ایجاد اشتغال برای جوانان مناطق محروم شهر
شهردار اهواز در مراسم امضای تفاهم‌نامه ميان شهرداری و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بیشترین سهم ایجاد اشتغال، در زمينه توسعه خدمات است.

سیدخلف موسوی در این مراسم که امروز، یکشنبه (18 اسفندماه) در محل شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد و تاکید استاندار خوزستان مبنی بر توسعه اشتغال در مناطق حاشیه‌ای و محروم، اجرای طرح توسعه خدمات در جهت ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به همین منظور جوانان حاشیه شهر در قالب تشکل‌های کارگری یا تعاونی سامان‌دهی می‌شوند و مشاغلی برای این جوانان تعریف خواهد شد. به طور نمونه در منطقه لشگرآباد و خیابان انوشه كه اكنون به صورت يك منطقه فعال در زمينه اغذيه‌فروشي شناخته شده است، کار به جوانان واگذار و به یک طرح فراگیر تبدیل شد که مورد استقبال نه تنها همشهریان بلکه هم‌استانی‌ها و مهمانان خارج از استان قرار گرفته است.

موسوی گفت: آیا نمی‌شود مشاغلی فراگیر در کوی علوی، منبع آب، کوی رمضان، زرگان و مناطق این چنین تعریف کرد و برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد اشتغال جوانان این مناطق انجام داد؟

شهردار اهواز افزود: بخش خدمات، ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارد و اگر اين بخش در خوزستان تقویت شود، بیش از 50 درصد از مشكل اشتغال استان حل می‌شود.

وي اظهار کرد: می‌توان در شهرهای مختلف استان در جهت توسعه گردشگری و صنعت توریسم فضاسازی با مشارکت مردم همان شهرها انجام داد. این امر هم در ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرها و همچنین ایجاد جاذبه برای افزایش گردشگران در استان بسیار موثر است.

موسوي گفت: اهواز یک شهر صنعتی است و صنایعی مانند نفت، ملی حفاری و فولاد در این شهر استقرار دارند ولی تمام خدمات اين صنايع از خود شهر تامین نمی‌شود و بسیاری از خدمات از تهران، شیراز و اصفهان تامین و به اهواز وارد می‌شود. اين در حالي است كه اهواز می‌تواند یک شهر بین المللی باشد.

وي عنوان كرد: لازم است در اهواز پروژه‌های فرامنطقه‌ای ایجاد کرد و به همین منظور در بودجه شهرداری سعی کردیم در هر منطقه‌ای از شهرداری چند پروژه فرامنطقه‌ای و فراگیر در نظر گرفته شود تا شهروندان در هر منطقه از اهواز که باشند، از وجود این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

شهردار اهواز تصریح کرد: قرار نیست در این زمینه بلندپروازی کنیم. قصد داریم کارهایی انجام شود که نتیجه‌بخش باشند و سپس برای توسعه اقدام شوند. در این جهت استاندار نیز حمایت‌کننده این اقدامات خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار