تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعايت مهندسي ترافيك در مديريت‌‌هاي شهري
نائب رييس اول سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان بر ضرورت رعايت مهندسي ترافيك در مديريت‌ها و ساخت‌وسازهاي شهري تاكيد كرد.

سيروس رادكيا  اظهاركرد:‌ همواره مشكلات ترافيكي يكي از معضلات اساسي شهرها به‌ويژه در كلان‌شهرها بوده است كه اين مشكل در برخي از مناطق شهري به‌ويژه در مناطق مركزي شهرها تبديل به معضل ترافيكي مي‌شود.

وي افزود: تعداد ناكافي پاركينگ‌ها و در نتيجه سرگرداني وسايل نقليه در معابر و در نهايت استفاده از پاركينگ‌هاي حاشيه‌اي در كنار معابر يكي از مشكلات ترافيكي است كه شهرها، به‌ويژه در مناطق مركزي با آن مواجه هستند.

رادكيا تصريح‌‌كرد: استفاده از پاركينگ‌‌هاي حاشيه‌اي در كنار معابر، كاهش ظرفيت عبوري معابر را در بر خواهد داشت. اگر طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهرها مورد بررسي قرار گيرد، ميبينيم كه ضعف‌هاي زيادي در زمينه ترافيك شهرها و عدم لحاظ فضاهاي مورد نياز و متناسب با ترافيك خواهيم بود. بنابراين پيشنهاد مي‌شود براساس تاكيد مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، تمام طرح‌هاي هادي، ‌جامع و طرح‌هاي به‌سازي و نوسازي،‌احداث راه جديد شهري و اصلاحطرح‌هاي  ترافيكي در محدوده شهرها به تاييد مهندسان ترافيك داراي صلاحيت برسد.

وي گفت: در اين زمينه سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان آماده ارائه خدمات مهندسي ترافيك در تمام شهرها است. در حال حاضر گروه تخصصي مهندسي ترافيك به عنوان يكي از رشته‌هاي اصلي هفت‌گانه در قانون نظام مهندسي داراي افراد صلاحيت‌دار و متخصص در زمينه حمل و نقل و ترافيك فعال است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار