تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادای احترام اصحاب رسانه خوزستان به شهداي دفاع مقدس
روز گذشته (24 اسفندماه) جمعی از اصحاب رسانه و هنرمندان استان خوزستان در سفري یک روزه به مناطق عملیاتی چذابه، دهلاویه و هویزه به شهداي 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

در این سفر یک روزه، کاروان راهیان نور اصحاب رسانه و هنرمندان پس از خروج از اهواز و عبور از سوسنگرد، از یادمان شهدای چذابه بازدید کرد.

اين كاروان پس از ادای احترام به شهدای 8 سال دفاع مقدس در منطقه عملیاتی چذابه، به سمت دهلاویه، محل شهادت دكتر چمران حرکت كرد و از یادمان شهدای دهلاویه و محل شهادت دکتر مصطفی چمران بازدید به عمل آورد.

در یادمان دهلاویه، اصحاب رسانه و هنرمندان از نمایشگاه آثار و نقاشی و مدارک تحصیلی دكتر چمران از ابتدایی تا دریافت گواهی دکتری در رشته فیزیک پلاسما از آمریکا و همچنین تصاویر مربوط به دکتر چمران در نقاط مختلف جبهه و همچنین لبنان بازدید کردند. همچنين در این نمایشگاه نیز فیلم لحظه به شهادت رسیدن دکتر چمران و تعدادی از همراهان او در دهلاویه پخش شد.

آخرین مقصد کاروان راهیان نور اصحاب رسانه و هنرمندان خوزستان یادمان شهدای هویزه بود. همچنين پس از بازگشت به اهواز، کاروان در معراج شهدای اهواز توقف کرد و کاروانیان به زیارت 96 شهید تازه تفحص شده در منطقه فاو پرداختند.

در حاشيه این سفر، سرهنگ مجید عقیلی، مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان، در نشست خبری از راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس خبر داد و گفت: نبود یک خبرگزاری اختصاصی و ویژه دفاع مقدس در کشور احساس می‌شد که به حمداله این امر محقق شد و شما اصحاب رسانه می‌توانید با نظرات و قلم خود، یاری‌گر این خبرگزاری در حوزه دفاع مقدس باشید.

وی ادامه داد: در حوزه برگزاری جشنواره دفاع مقدس نیز جشنواره خاطره‌نویسی نقش زنان در دفاع مقدس 18 اردیبهشت ماه 93 برگزار خواهد شد و تمامی علاقمندان به این حوزه تا 10 اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را در این زمینه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عقيلي افزود: همچنین دو عنوان کتاب در حوزه منتشر خواهد شد و به آثار دفاع مقدس افزوده می‌شود. در حوزه یادمان‌ها و مراکز فرهنگی نيز ایجاد یادمانی در چذابه و همچنین طرح توسعه مرکز فرهنگی خرمشهر در دستور کار قرار گرفته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار