تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۹۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان تأکید کرد ؛
ضرورت استفاده از بخش خصوصی خوزستانی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری
معاون استاندار خوزستان گفت: استفاده از ظرفیت مشاوران، پیمانکاران و ماشین آلات بخش خصوصی خوزستان در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در اولویت قرار دارد.

امید حاجتی در جلسه شورای اداری که دیشب در سالن شهید هاشمی برگزار شد، اظهار داشت: بررسی همه جانبه طرح احیای 550 هزار هکتاری اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام پیش بینی و تبعات احتمالی طرح انجام شد.

وی با بیان اینکه سهم خوزستان در اعتباری که برای طرح منظور شده مکان یابی و اولویت‌بندی شد، تصریح کرد: نظر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در رابطه با تهیه آب برای این طرح، مدیریت زهاب طرح، مکانیزم بهره برداری از آن و... پرسیده و بررسی‌های همه جانبه‌ای انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سهم خوزستان در اجرای طرح احیای زمین‌های کشاورزی 550 هزار هکتاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و چند محل تامین مالی شده است، عنوان کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به خوزستان مقرر شد چهار هزار و 500 میلیارد تومان به استان‌های خوزستان و ایلام برای اجرای این طرح در مدت سه سال اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده و با پیش فرض اینکه زهکش‌ها و کانال‌های اصلی طرح مهیا شده باشد قابلیت اجرای 240 هزار هکتار از مجموع طرح وجود دارد که 200 هزار هکتار از آن مربوط به پایاب رودخانه‌های خوزستان است.

حاجتی ضمن تقدیر از استاندار خوزستان جهت تلاش برای عدم انتقال آب کارون اظهار کرد: مشکلی در زمینه تامین آب برای این 200 هزار هکتار وجود ندارد.

وی بر توزیع شهرستانی طرح ظرف مدت سه سال تاکید کرد و گفت: کمیته‌ای تشکیل شده است که در مدت یک هفته توزیع شهرستانی اجرای این طرح را اعلام کنند تا توازن لازم در حوزه طرح‌های کشاورزی برقرار کنیم.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه یک سری از زمین‌های ملی در احیای این طرح وارد می‌شود عنوان کرد: تا پایان خرداد 93 کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا میزان اراضی ملی مشخص شود و بررسی‌های لازم برای نحوه واگذاری این اراضی به متقاضیان از طریق دستگاه اجرایی صورت گیرد.

وی بر استفاده از ظرفیت مشاوران، پیمانکاران و ماشین آلات خوزستان در اجرای طرح 550 هزار هکتاری تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مشاوران، پیمانکاران و ماشین آلات خوزستان در اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در اولویت قرار دارد و باعث می‌شود که از ظرفیت و توان بخش خصوصی در این سه سال استفاده شود.

حاجتی، توجه به مدیرت خروجی زهکش‌های اصلی طرح را لازم دانست و تصریح کرد: حجم طرح 550 هزار هکتاری 6/5 برابر طرح تولید نیشکر است که اگر به زهکشی و خروجی آن توجه نشود تبعات مخربی می‌تواند داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که کلیه دستگاه‌های اجرایی ملزم به همراهی با این سیاست‌ها هستند.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان برخی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برشمرد و عنوان کرد: در سیاست اقتصاد مقاومتی بر رعایت اصل 44 قانون اساسی که اساس آن بر برون سپاری و گسترش خصوصی سازی است تاکید شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پیروز شویم باید گسترش بخش خصوصی و محدود کردن وابستگی به بخش دولتی در نظر گرفته شود.

حاجتی از ابلاغ بخشنامه استاندار خوزستان به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر امکان استفاده از خودورهای منطقه استان در سطح استان اشاره کرد و گفت: براساس این ابلاغیه خودروهای منطقه آزاد می‌توانند در سطح استان تا شعاع 120 کیلومتر تردد داشته باشند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: خوزستان از نظر درآمدهای غیرنفتی کاملا خودکفا است و بیش از یک هزار میلیارد تومان نیز به خزانه کشور کمک خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار