تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۰۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیابت‌وفشارخون،بیشترین‌مشکل‌بیماران‌خوزستان
رييس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به 7 آوريل (18 فروردین ماه) روز جهانی بهداشت، گفت: هفته سلامت در ايران در سال جاري، با عنوان " یک عمر سلامتی با خودمراقبتی" نام‌گذاري شده است.

سيدسعيد سیدیان اظهار کرد: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت با شعار " یک عمر سلامتی با خودمراقبتی " خواهد بود چرا که خودمراقبتی مهمترین راهکار برای ارتقا سلامت است.

رييس مرکز بهداشت خوزستان همچنين با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت«گزیدگی کوچک، تهدید بزرگ‌» عنوان کرد: این شعار که بیشتر مربوط به حشرات است؛ در کشور ما معضل بزرگی نبوده است و در حال حاضر در ايران بیماری‌های غیر واگیر بیش از بیماری‌های واگیردار رواج دارند.

وی افزود: دیابت و فشار خون مشکل بیشتر بیماران استان خوزستان است که بنا است در سال جدید نیز با پیگیری اقدامات گذاشته، به مقابله و پیشگیری از اين بيماري‌ها پرداخته شود.

سیدیان درباره خدمات‌رسانی مرکز بهداشت خوزستان در دوران تعطیلات نوروزی عنوان کرد: وظایف مراکز بهداشت از نظارت بر یخ مصرفی گرفته تا سلامت غذایی راهیان نور و سایر مسافران نوروزی در ایام تعطیلات به خوبی انجام گرفت و خوشبختانه هیچ اپیدمی و بیماری خاصی در میان مسافران دیده نشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار