تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد ؛
شرکت ۳۰۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مسابقات فرهنگی هنری
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از شرکت بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان خبر داد.

مرتضی ادکی در حاشیه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و پرسش مهر 14 اظهار کرد: امسال بیش از 300 هزار دانش‌آموز خوزستانی از مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی در رشته‌های مختلف در مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان شرکت کردند.

وی ادامه داد: این مسابقات در هفت بخش هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، پژوهشی، ادبی، فرهنگی، رسانه و فضای مجازی در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بخش‌های این مسابقه به 40 رشته تقسیم می‌شود اذعان کرد: نفرات بر‌تر دوره متوسطه اول و متوسطه دوم به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی اکثر رشته‌ها به استثنای هنرهای تجسمی و دستی پس از بازبینی آثار توسط داوران جهت شرکت در مرحله حضوری دعوت می‌شوند.

ادکی خاطر نشان کرد: مسابقات هنرهای آوایی امسال در شهرستان خرمشهر و هنرهای نمایشی به میزبانی شهرستان بندر امام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات هر سال برگزار می‌شود عنوان کرد: سطح مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است و آثار بسیار خوبی از سراسر استان، حتی مناطق محروم و عشایری به دست ما رسیده است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: استقبال پرشور دانش‌آموزان نشان دهنده خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان است که منتظر فرصتی هستند تا لیاقت خود را نشان دهند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را اینگونه بیان کرد: آموزش و پرورش متشکل از دو بخش آموزش و پرورش است و کار پرورشی به لحاظ تنوع رشته‌های زیادی را در برمی‌گیرد که دانش‌آموزان با جذب شدن به این فعالیت‌ها و القاء پیام‌های تربیتی به آن‌ها از این طریق یک بخش از اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

ادکی با بیان اینکه سال گذشته رتبه‌های خوبی در سطح کشور توسط دانش‌آموزان خوزستانی کسب شد اظهار کرد: دو گروه سرود همگانی از ناحیه 4 اهواز و بهبهان توانستند رتبه دو کشوری را کسب کنند.

وی ادامه داد: در وبلاگ نویسی دو دانش‌آموز خوزستانی رتبه دوم و سوم کشوری را کسب کردند، همچنین سرود متوسطه دختران خرمشهر برگزیده کشوری شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه گروه سرود مربیان تربیتی برای اولین بار سال گذشته در کشور برگزار شد اذعان کرد: گروه سرود مربیان تربیتی خوزستان برگزیده کشوری شد و در مسابقات ادبی و پژوهشی بیش از پنج رتبه دوم و سوم کشوری به دست آمد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار