تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهميه بنزين مرداد امشب‌در‌كارتهای‌سوخت
 به گزارش فارس، مطابق با تصميم ستاد هدفمندي يارانه ها مردادماه امسال سهميه و قيمت بنزين خودروهاي شخصي هيچ گونه تغييري نكرده است به طوري كه براي دومين ماه فصل تابستان 60 ليتر بنزين با قيمت نيمه يارانه اي 400 توماني براي كارتهاي هوشمند سوخت پيش بيني شده است.

بر اساس مصوبه جديد ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، از مرداد ماه 20 درصد به سهميه تاكسي‌هاي همه شهرهاي استانهاي خوزستان، هرمزگان، سيستان و بلوچستان و بوشهر و همچنين 20 درصد به سهميه تاكسي‌هاي درون شهري شهر تهران افزوده مي‌شود و تاكسي‌هاي شهري بقيه شهرها با همان سهميه قبلي فعاليت خواهند كرد.

در عين حال از مردادماه سهميه همه تاكسي‌هاي بين‌شهري نيز افزايش خواهد يافت به گونه‌اي كه 500 ليتر سهميه‌ گاز‌سوزها به 600 و 750 ليتر سهميه تاكسي‌هاي بين‌شهري بنزيني به 900 ليتر افزايش خواهد يافت.

همچنين ميزان افزايش سهميه تاكسي‌هاي درون‌شهري در شهرها و استانهاي اعلام شده در خودروهاي دوگانه‌سوز از 300 به 360 و در خودروهاي بنزين‌سوز از 500 به 600 ليتر اعلام شد.
اين درحالي است كه آژانس‌ها و مسافربرها كماكان سهميه قبلي 300 ليتري خود را دريافت خواهند كرد.

همچنين قرار شد براي حمل و نقل بار و مسافر روستايي وزارت كشور و وزارت راه آمار خودروهاي فعال با سهميه عادي را شناسايي و ساماندهي كنند تا سهميه مسافربرهاي شخصي براي آنها لحاظ شود. وزارت راه مسئول حمل و نقل روستايي است كه با كمك بخشداري‌هاي وزارت كشور براي شناسايي و ساماندهي آنها عمل خواهند كرد.

20 هزار كاميون ديزلي دولتي كه سهميه شخصي مي‌گرفتند، تغيير وضعيت داده و از اين به بعد سهميه دولتي يعني قيمت آزاد براي آنها استفاده خواهد شد و سهميه همه خودروهاي دولتي و عمومي كه تاكنون به هر دليل تغيير نكرده بود حذف شد و از اين به بعد بايد از بنزين آزاد استفاده كنند.

با تصميم ستاد هدفمندي يارانه ها سهميه بنزين موتورسيكلتها همچون ماه گذشته تثبيت شده است و بر اين اساس براي دومين ماه فصل تابستان 25 ليتر بنزين با قيمت نيمه يارانه اي 400 تومان به موتورسيكلتها اختصاص پيدا مي كند.

در مرداد ماه امسال 500 ليتر سهميه بنزين با نرخ آزاد 700 توماني براي خودروهاي شخصي پيش بيني شده است و سهميه بنزين آزاد خودروهاي شخصي در صورت اتمام سهميه بنزين نيمه يارانه‌اي 400 توماني خودروها از طريق كارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.
برچسب ها: سهمیه بنزین
:
:
:
آخرین اخبار