تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۶۰۶۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت پشم گوسفند در شوشتر
رییس اداره امور عشایر شوشتر با اعلام این خبر گفت: با آغاز فصل بهار، برداشت پشم گوسفند در بین دامداران این شهر ستان آغاز شده است.

داریوش منجزی زاده خاطر نشان کرد: ازمجموع 120 هزار رأس دام سبک درحومه شوشتر، حدود 90 هزار رأس گوسفند وجود دارد که پیش بینی می شود امسال و در پایان فصل برداشت که کمتر از یک ماه به طول خواهد انجامید،مقدار135هزار کیلو گرم پشم سفید و رنگی برداشت و به بازار مصرف عرضه گردد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان شوشتر و شهر های همجوار مرکز مستقلی برای خرید اینگونه محصولات وجود ندارد و نهایتاٌ محصول برداشت شده توسط واسطه ها،خریداری و به ریسند گی های تهران، اصفهان،شهرکرد و تبریزمنتقل می گردند.







یکی از دامداران شوشتر نیز در خصوص قیمت فروش پشم می گوید: در سال جاری هرکیلو پشم خام سفید3هزارتومان و رنگی طبیعی2500تومان خرید و فروش می گردد که اصلاٌ به صرفه نیست، وی در ادامه گفت:برداشت پشم هنوز به روش دستی و سنتی صورت می گیرد و همین موضوع علاوه بر اتلاف وقت و اذیت و آزار گوسفندان مقدار برداشت را تاحدود زیادی کاهش می دهد.

 دامدار روستا های شوشتر گفت: در حال حاضر قابلیت کار با ماشین های برقی پشم چین بین دامداران روستایی و عشایر وجود دارد و انتظار میرود مسئولین مربوطه بویژه جهاد کشاورزی و امور عشایر در جهت تجهیز دامداران به اینگونه ابزار مدرن از خود اهتمام بیشتری نشان دهند.

بدنیست بدانید دامداری در روستا ها و حومه شوشتر شامل پرورش گاو،گاومیش،گوسفند و بز می باشدکه عموماٌ به شکل سنتی و غیر متمرکز صورت می گیرد و عمده ی محصولات و فراورده های لبنی کشور حاصل دسترنج این قشرشریف، زحمتکش و محروم جامعه است.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
با توجه به سنتی بودن و کم بودن تعداد دام در هر واحد دامداری و همچنین وقت فراغت که دامداران در فصل بهار دارند نیازی به هزینه کردن بابت خرید دستگاه پشم چین نیست
رضا حسین زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
حدود 100کیلو پشم به قیمت 100 هزار تومان به فروش میرسد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
قیمتی که برای پشم زدید خیلی بالاتر از قیمتی هست که از دامدار میخرن اینجا یمی از روستاهای اصفهان٬ هر کیلو پشم سفیدرا هزار وپانصد وپشم رنگیرا دویست تومان !!!!!!!!!!!میخرن
:
:
:
آخرین اخبار