تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۰۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همايش روز جهاني بهداشت ؛
مشاركت سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه‌های بهداشتي
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با ساماندهی و جلب مشارکت مردم در حوزه بهداشت و ارتقای شاخص‌های آن، توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توان نتایج مثبتی را در این حوزه کسب کرد.

فرج‌اله خبیر در همایش روز جهانی بهداشت که امروز، در دانشکده مامایی و پرستاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌های خود هستند که وظیفه آنها در این زمینه بیشتر هماهنگی است.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌ها برنامه منسجمی در این رابطه داشته باشند بی شک نتایج مثبتی در حوزه بهداشت و سلامت خواهیم داشت و می‌توان از امکانات محدود بیشترین بهره را برد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: امنیت، آموزش و سلامت از جمله مهم ترین وظایف دولت است که اگر دولت به این وظایف خوب عمل کند و مردم احساس امنیت کنند و تهدیدی را متوجه نشوند، زندگی خود را با آسودگی خاطر دنبال کنند و همچنین امکانات لازم برای آموزش فراهم باشد و متولی تربیت فرزندانشان مشخص باشد، همچنین از لحاظ تأمین بهداشت، دولت زمینه مناسب را فراهم کند، بی شک موقعیت حال حاضر ما در بحث سلامت و بهداشت بهتر خواهد شد.

خبیر اظهار کرد: شرایط با گذشته فرق کرده و مملکت رشد کرده است لذا می طلبد هماهنگی های ما در این زمینه بیشتر شود.

وی با تاکید بر بهتر و موثر بودن پیشگیری نسبت به درمان، گفت: اگر بتوانیم در این زمینه خوب عمل کنیم، قطعا در خصوص بیماری‌ها مشکلات کمتری در مقایسه با گذشته خواهیم داشت و خود مراقبتی از جمله اقدامات مهم و موثر در این زمینه است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: از همه مهم‌تر مشارکت مردم در این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اگر مردم مشارکت خوبی در بحث بهداشت نداشته باشند، نمی‌توان نتیجه مطلوب و بهره لازم را برد. مخاطبان حوزه بهداشت باید مشارکت فعال داشته باشند که این امر به فرهنگ‌سازی باز می‌گردد و ما در این زمینه اندکی مشکل داریم.

خبیر گفت: مقوله فرهنگ‌سازی باید با جدیت پیگیری شود و چون امسال هم مساله فرهنگ، از سوی مقام معظم رهبری بسیار مورد تاکید قرار گرفت، نياز است در این زمینه تلاش و اقدامات عملی افزایش یابد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نیز بحث سازمان‌های مردم نهاد و ساماندهی مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف توسط این نهادها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باید هر چه زودتر سازمان‌های مردم نهاد را وارد عرصه کنیم چرا که این سازمان ها می‌توانند به اجرای برنامه‌های دولت به خصوص در حوزه بهداشت و درمان کمک کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در کار گروه سلامت استان نیز امید است هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها به شيوه‌اي انجام شود که همه دستگاه‌ها نسبت به اجرای صحیح برنامه‌ها در حوزه بهداشت وارد عمل شوند.

خبیر اظهار کرد: دولت نیز در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بخش مناسبی را به حوزه سلامت و بهداشت و درمان اختصاص داده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: فرج‌اله خبیر
:
:
:
آخرین اخبار