تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب امکانپذیر نیست
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: کتاب همواره در طول تاریخ نقش مهم و تاثیرگذاری در انتقال مفاهیم داشته و رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب و کتابخانه‌ها امکانپذیر نخواهد بود.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در آیین افتتاح کتابخانه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی که دیشب در محل این کتابخانه برگزار شد، اظهار کرد: کتابخانه‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی دارند و یکی از ارکان تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ها باید برای ارتقای فرهنگ عمومی بیش از پیش فعالیت داشته باشند و ارزش‌های دینی و انقلابی را در بین مردم به ویژه در بین نوجوانان و جوانان رواج دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به پیشرفت چشمگیر ساخت کتابخانه در خوزستان اشاره کرد و گفت: پیشرفت در این رابطه قابل قیاس با موارد دیگر نیست و‌ ای کاش در حوزه‌های دیگر هم چنین پیشرفت‌هایی داشتیم.

وی با تقدیر از خدمات مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: کمبود کتابخانه در سطح استان باعث شده است جایگاه خوزستان از نظر تحصیلی ضعیف باشد زیرا وجود کتابخانه زمینه را برای مطالعه و پژوهش دانش‌آموزان و دانشجویان در یک فضای آرام و با کتاب‌های فراوان فراهم می‌کند.

جزایری با اشاره به اینکه باید فرهنگ کتابخوانی را با افتتاح در مناطق حاشیه و محروم جا بیندازیم، تصریح کرد: کتاب همواره در طول تاریخ نقش مهم و تاثیرگذاری در انتقال مفاهیم داشته و رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب و کتابخانه‌ها امکانپذیر نخواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار