تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۱۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی:
خود مراقبتی باید از خانواده ها شروع شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش بیماری های غیر واگیردار خبر داد.

اسماعیل ایدنی اظهار کرد: ما در پیشگیری از بیماری های واگیردار با گسترش شبکه های بهداشت خوشبختانه به وضعیت مطلوبی دست پیدا کرده ایم اما در زمینه مبارزه با بیماری ها متأسفانه با مسائل جدیدتری روبرو هستیم و بیماری های غیر واگیردار روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: ما باید به بیماری های غیر واگیرداری مانند فشار خون، قند، اختلالات روانی و روحی، اختلالات تغذیه و مواد مخدر که روز به روز در حال افزایش هستند بیشتر توجه کنیم زیرا این بیماری ها در جامعه فراوان یافت می شوند و باید به این نکته نیز توجه داشت که برای حفظ سلامتی نیاز به همکاری تمام بخش هاست و سلامتی را نباید تنها در بیمارستان ها و شبکه های بهداشت جستجو کرد و در حقیقت 80 درصد حفظ سلامتی بر عهده خود فرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: برای ارتقاء سلامتی و گسترش کیفیت سلامت به دخالت خود افراد نیازمندیم و در حقیقت خود مراقبتی باید از خانواده ها شروع شود و بستر سازی های لازم نیز در این زمینه باید از خانواده ها صورت گیرد.

ایدنی در پایان گفت: وقتی صحبت از بهداشت می شود همه تنها بهداشت مادر، کودک و واکسن به ذهنشان می رسد در صورتی که امروزه به دنبال پیشرفت های خوبی که در ساز و کار بهداشت کشور داشتیم و همچنین با گسترش شبکه های بهداشت توانسته ایم بیماری های واگیردار را به خوبی کنترل کنیم و تعریف بهداشت از قالب سنتی اش خارج شده است.

توانمند سازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی، عموم مردم نیازمند خود مراقبتی، رسانه ها مروجان خود مراقبتی، نهادها و پایگاه های مردمی کانون خود مراقبتی، تیم سلامت مربیان خود مراقبتی و سیاست گذاران و مدیران اجرایی حامیان خود مراقبتی عناوین روزهای هفته سلامت هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار