تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۶۱۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقدیر از مقالات برتر و برگزارکنندگان کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک
بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک با تقدیر از نویسندگان مقالات برتر و دبیران کمیته ها و دست اندرکاران برگزاری این همایش در دانشگاه شهید چمران اهواز به کار خود پایان داد.

این آیین عصر روز پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه پس از سه روز برگزاری و ارائه حدود 800 مقاله شفاهی و پوستری با حضور مسئولان و دبیران کمیته ها، برخی میهمانان خارجی و سخنرانان کلیدی و اعضای هیات علمی دانشگاه و نیز دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمد شیشه ساز نایب رئیس کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک با بیان اینکه گروه مهندسی مکانیک در سال 57 تاسیس شده و اکنون تا مقطع دکتری در چند گرایش دانشجو دارد، اظهارداشت: طبق برنامه پنج ساله تدوین شده گروه، گرایش های مکاترونیک و ساخت و تولید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهید چمران راه اندازی می شود.

وی با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی گاز و ملی حفاری در دانشکده مهندسی، تصریح کرد: تاکنون پژوهش های زیادی در خصوص گاز و ملی حفاری با ایجاد ارتباط میان دانشگاه و این صنایع از طریق همین دفاتر انجام و گره هایی از صنعت به دست اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مکانیک این دانشگاه گشوده شده است.

دکتر شیشه ساز آمادگی دانشکده مهندسی و گروه مکانیک را برای راه اندازی مرکز تحقیقاتی فولاد اعلام کرد و آن را زمینه ساز برقراری روابط کاری و انجام پژوهش های مرتبط با این صنعت دانست.

استاد گروه مکانیک از دانشجویان این رشته خواست آموخته های خود را به کلاس و درس محدود نکنند و وارد صنعت شوند و مشکلات این حوزه را جست و جو کرده و در قالب پژوهش و پایان نامه برای حل آنها راهکار علمی و عملی ارائه کنند.

نایب رئیس کنفرانس مهندسی مکانیک برگزاری این رویداد علمی در خوزستان به عنوان یک قطب صنعتی مهم در کشور را بسیار ارزشمند دانست و از عوامل برگزاری، حامیان و دانشجویان تشکر و قدردانی کرد.

همچنین دکتر کوروش حیدری شیرازی دبیر کمیته علمی کنفرانس نیز به ارائه گزارشی از برگزاری این همایش و افق کنفرانس در سال های آتی پرداخت و گفت: در برگزاری این کنفرانس 380 نفر داور از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف کشور ما را یاری کردند.

وی با بیان این که گروه مهندسی مکانیک دانشگاه شهید چمران اهواز هم اکنون 20 عضو هیات علمی و 450 دانشجو در مقاطع مختلف دارد، تصریح کرد: با توجه به کمبود استاد و پایین بودن نسبت استاد به دانشجو، بار علمی و آموزشی اساتید بسیار زیاد و فرصت آن ها برای کارهای تحقیقاتی کم است.

دکتر حیدری شیرازی در خصوص چالش های برگزاری کنفرانس اظهارداشت: سایت کنفرانس باید قابلیت های دیگری از قبیل اختصاص ظرفیت مناسب و کافی فضای سخت افزاری برای ذخیره اطلاعات، اختصاص پهنای باند مناسب خصوصا برای روزهای خاص، در دسترس قرار دادن اطلاعات لازم داوران، ایجاد پرسشنامه داوری، ایجاد خودکار گواهی ها داشته باشد، علاوه بر این، بخش داوری مقالات شامل ثبت نام به موقع، تحویل به هنگام و مسئولیت پذیری و نیز نقش پررنگ تر صنعت باید در سایت ایجاد شود.

درپایان این مراسم، از دست اندرکاران برگزاری بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، دبیران کمیته ها، نویسندگان مقالات برتر، حامیان و ... تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار