تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۱۹۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتابخانه امام جعفرصادق اندیمشک افتتاح شد
کتابخانه عمومی مشارکتی امام جعفرصادق (ع) اندیمشک با حضور نماینده ولی فقیه استان خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان افتتاح شد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری روز گذشته در آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی امام جعفرصادق (ع) اندیمشک اظهار کرد: در آیات و روایات در باب فراگیری علم و دانش سفارش مؤکد شده است.

وی با بیان اینکه چرا که یکی از عوامل مهم در رشد و تعالی استان‌ها میزان بهره‌مندی آنها از علم و آگاهی است، تصریح کرد: در مکتب اسلام ارزش و جایگاه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه والاتر و بالاتر از سایر تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست چرا که اساس اسلام بر مبنای علم و دانش است.

با حضور آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام نبوی مسئول حوزه‌های علمیه سفیران هدایت کشور، امیر دکتر نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این مراسم برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، امام جمعه اندیمشک، فرماندار اندیمشک و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم نیز در مراسم افتتاح این کتابخانه در اندیمشک حضور داشتند.

** تأکید مقام معظم رهبری حمایت از گروه‌های فعال فرهنگی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در آئین افتتاح کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) در شهرستان اندیمشک، اظهار داشت: نخستین و مؤثرترین عامل رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی داشتن جامعه‌ای اهل کتاب و اهل مطالعه است و دستیابی به چنین جامعه‌ای به برنامه‌ریزی هدفمند و استمرار آن نیازمند است.

لفته منصوری افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد غیر دولتی و 100 درصد فرهنگی با قابلیت انعطاف در قوانین و مقررات و پویا و نشاط توانسته است سهم عمده‌ای در توسعه فرهنگی با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: یکی از الگوهای موفق نهاد کتابخانه‌های عمومی؛ کتابخانه‌های مشارکتی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار نهاد کتابخانه‌ها گذاشته می‌شود و نهاد، کتاب و مجلات و نرم افزار و آموزش کتابدار آنها را بر عهده می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم الگوی موفقی برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری به جوانان مؤمن و انقلابی که در عرصه فعالیت فرهنگی به فعالیت‌های خودجوش مشغول هستند؛ ارائه دهیم برنامه و استراتژی نهاد کتابخانه‌های عمومی «کتابخانه مشارکتی» است.

منصوری خاطرنشان کرد: نکته مهم در ساختار کتابخانه‌های عمومی این است که "مدیریت" کتابخانه توسط همین جوانان مؤمن و انقلابی اداره می‌شود.

وی با استناد به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری که «عزیزان من کار را هرچه جدی‌تر ادامه دهید که فعالیت‌های فرهنگی شما از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور ایفا کرده است» عنوان کرد: به نظر می‌رسد، خواسته مقام معظم رهبری بیش از حمایت‌های عمومی از گروه‌های فعال فرهنگی است که این فراز به گونه‌ای مشارکت این جوانان را در مدیریت فرهنگی تاکید می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: در اینجاست که کتابخانه مشارکتی به عنوان یک الگوی شفاف این فرمان را اجرایی می‌کند.
:
:
:
آخرین اخبار