تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اجتماعی استانداری:
روند طلاق در خوزستان صعودی است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان هشدار داد: نهاد خانواده و ازدواج در معرض برخی تهدیدات است و متأسفانه روند صعودی نرخ طلاق نیز در استان خوزستان و کشور بالاست.

مهرداد شريف مخمل‌زاده در همایش آموزش مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده با عنوان "از انتخاب تا ازدواج" که امروز یکشنبه (14 اردیبهشت ماه) در تالار استاد مطهری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای نهاد خانواده، کارکرد تربیتی، آموزشی و عاطفی و بطور کلی کارکرد هنجارپذیری است که افراد در خانواده آموزش می بینند تا بناهای استوار و پایداری را برپا کنند.

وی ادامه داد: باید گفت که در این دریای پر تلاطم دهکده جهانی با توجه به کارکرد خانواده؛ همواره باید به این نهاد اهمیت داد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید این هشدار را بدهم که علیرغم اینکه جایگاه استان خوزستان در مقایسه با استان های دیگر وضعیت مطلوب تری دارد ولی روند طلاق صعودی است و باید توجه کافی به این مساله داشته باشیم.

مخمل زاده افزود: در بررسی هایی که در رابطه با خانواده های آسیب پذیر که بعضا زندگی آنها به طلاق منجر شده، دریافتیم درصد قابل توجهی از زوجین، نسبت از بایدها و نبایدهای که لازم بود در امر ازدواج به آنها توجه کنند، آگاهی کافی نداشتند.

وی اظهار کرد: یکی از علل اختلاف ها در زندگی مشترک و در نهایت پدیده طلاق، فقدان مهارت های زندگی و پیش از ازدواج است که همه زوج ها باید آن را آموزش ببینند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان خطاب به دانش آموزان حاضر به عنوان یکی از گروه های هدف در این طرح آموزشی، گفت: دغدغه و نگرانی لازم برای زندگی فردای خود از هم اکنون داشته باشید و با تعمق، مطالعه و استفاده از تجربه بزرگترها از جمله پدر و مادر، خودآگاهی و مهارت های ضروری و لازم را برای یک زندگی شکوفا و پویا کسب کنید.

مخمل زاده تصریح کرد: نیاز است که مسئولان استان به خصوص آموزش و پرورش، اهتمام جدی برای برگزاری مؤثر این همایش ها داشته باشند و می توان در کنار این همایش ها، دوره هایی را به صورت تخصصی تر و مناسب تر برگزار و این مهارت ها را به دانش آموزان و سایر گروه های هدف بیاموزند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
دلیل این همه طلاق نداشتن مسکن نداشتن درامد پایدار گرانی تورم وعد های دروغ مسولین ونازک دلی دختران مدل روز زندگی و غیره..... با عث چنیین وقایعی در جا معه است
:
:
:
آخرین اخبار