تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد ؛
ضدعفونی 710 دستگاه کمباین ورودی به استان
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک: با استقرار یک پست بازرسی و قرنطینه در دوکوهه تاکنون 710 دستگاه کمباین ورودی به استان از این محور ضدعفونی شدند.

عباس اسدیان امروز اظهار کرد: این کار به منظور نظارت دقیق بر سلامت کشتزارهای منطقه و استان خوزستان از طریق بازرسی و قرنطینه کمباین‌های مهاجر به این استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: هرساله تعداد زیادی کمباین از سایر نقاط کشور در فصل برداشت محصول به استان وارد می‌شوند که این مسئله خطر ابتلای محصولات زراعی استان را به انواع بیماری‌ها و عوارض مشکل ساز به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد لذا برای پیشگیری از این امر این پست در ورودی شهرستان مستقر شده است.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: از آنجا که اندیمشک گلوگاه شمالی استان است و تریلرهای حامل کمباین از این راه به استان وارد می‌شوند یک پست قرنطینه برای بازرسی و ضدعفونی  قطعات دروگر کمباین در دوکوهه مستقر شده است.

اسدیان آمار کمباین‌های ضدعفونی شده را تا امروز 710 دستگاه اعلام کرد و گفت: برای اطمینان از ضدعفونی شدن کمباین، قطعات دروگر آن توسط محلولی از آب و یک مایع شوینده مؤثر بوسیله پمپهای بسیار قوی شستشو داده می‌شود.

دو پست قرنطینه کمباین‌های مهاجر در  شهرستان‌های اندیمشک و بهبهان که گلوگاه‌های شمالی و شرقی استان خوزستان هستند مستقر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار