تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۲۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور بیش از 430 معتکف؛
برگزاری‌ اعتکاف در 3 مسجد دانشگاه چمران
آئين معنوي اعتکاف ایام‌البیض ماه رجب با حضور بیش از 430 معتكف در سه مسجد دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار می‌شود.

جلسه جمع‌بندی و برنامه‌ریزی نهایی اعتکاف در دانشگاه شهیدچمران اهواز یک‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اين دانشگاه، عوامل اجرایی نهاد و دیگر دست اندرکاران برگزاری این مراسم، برگزار شد.

در اين جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان با بازخواني بخشی از بیانات رهبر در دیدار با دست‌اندرکاران جشنواره اعتکاف با رویکرد علمی و فرهنگی در 15 اردیبهشت، سخنان مقام معظم رهبری را باعث تقویت انگیزه برگزار کنندگان اعتکاف عنوان کرد و افزود: با توجه به تأکیدات ايشان، لازم است پرداختن به صحیفه سجادیه در اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.

وي خاطرنشان كرد: دست‌اندرکاران برگزاری اعتکاف در دانشگاه از ظرفیت معتکفین در اجرای برنامه‌ها بهره‌گیری کنند؛ همچنین ایجاد فضای گفت‌وگوی صمیمانه و طرح مباحثی نظیر ازدواج، اشتغال بانوان، جمعیت، دغدغه‌های رهبری و سبک زندگی میان دانشجویان معتکف و مبلّغین نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

امسال سه برنامه اعتکاف در دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار خواهد شد.

مراسم ویژه دانشجويان پسر در مسجد شهدا با حضور 112 معتکف، مراسم ویژه دانشجويان دختر در مسجد امام خمینی(ره) با حضور 250 نفر و مراسم ویژه خانواده‌های هیأت‌علمی در مسجد امام صادق(ع) کوی دانشگاه با حضور 70 معتکف برگزار مي‌شود.

لازم به ذكر است مراسم افتتاحیه اعتکاف در مسجد امام خمینی(ره) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز، ساعت 22 دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه مصادف با شب میلاد امیرالمؤمنین(ع) همراه با جشن مولودی برگزار خواهد شد؛ همچنين اين مراسم هم‌زمان در دو مسجد دیگر دانشگاه برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های حلقه‌های معرفت، مسابقه کتابخوانی، ایستگاه مطالعه، جلسات بیان احکام، جلسات مباحث اخلاقی، حلقه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، محفل انس با قرآن و نیز مراسم شبی با شهدا با حضور خانواده شهید بخشی از برنامه‌های درنظرگرفته شده در مراسم اعتکاف دانشگاه شهیدچمران است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار