تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر:
مثلث‌طلایی گردشگری‌خوزستان بایداحیا شود
رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: باید در راستای احیای مثلث طلایی گردشگری خوزستان گام برداریم و در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده است.

غلام‌سلطانیان ظهر امروز در نشست انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی در شوشتر اظهار داشت: در شهرستان شوشتر در سال‌های گذشته فعالیتی آغاز شد که به دلیل نامعلومی متوقف شد و آن حادثه مبارک تلاش برای ایجاد مثلث طلایی گردشگری به مرکزیت شهرهای شوش، دزفول و شوشتر بود که باید بار دیگر برای این مسئله رایزنی‌ها آغاز شود.

وی افزود: تمدن‌های زیادی در این منطقه شکل گرفته است و توانمندی‌های زیادی برای سفر در این سه شهر وجود دارد، وجود فرودگاه دزفول، راه‌آهن شوشتر و آزادراه خوزستان می‌توان این منطقه را از بن بست کامل خارج کند و باید در این زمینه با برنامه عمل کرد.

وی گفت: پیگیری تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای شهرهای هدف این طرح می‌تواند این منطقه را برای گردشگری و اقتصاد متحول کند و در این زمینه باید از همه توان موجود استفاده کرد تا مشکلات به حداقل کاهش یابد و مسئولان برای این مهم همراه شوند.

همچنین در این نشست نائب رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: در هر شهرستانی انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی وجود دارند و باید بکوشیم عصاره این انجمن‌ها به عنوان یک تشکل متحد و مقتدر استانی فعالیت خود را آغاز کنند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی کلان را در دستور کار قرار داد.

سیدمحمدرضا حسینی مرعشی با اشاره به اینکه دوستداران میراث فرهنگی نیازمند فعالیت تشکیلاتی هستند، افزود: نیاز است در شرایط کنونی برای استفاده از توان مسئولان در سطح استان فعالیتی منسجم را در دستور کار قرار دهیم و در این زمینه نیاز است حتی اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از یک مجرا که می‌تواند یک سایت برای انجمن استانی باشد انجام شود تا وحدت رویه و سیاست دنبال شونده در این زمینه یکی باشد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: میراث فرهنگی ، شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار