تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت 700 نفر در آیین اعتکاف در خرمشهر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از مردم خرمشهر در آیین اعتکاف شرکت کردند.

حجت‌الاسلام عادل رویوران عنوان کرد: امسال هشت مسجد در سطح خرمشهر برای اجرای مراسم اعتکاف اختصاص داده شده بود که پنج مسجد آن ویژه خواهران و سه مسجد هم برای آقایان در نظر گرفته شده بود که تعداد 5۷۶ خواهر و ۱۸۰ برادر در این هشت مسجد معتکف شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از مساجد محل اجرای مراسم اعتکاف در خرمشهر نام برد و گفت: برگزاری آیین اعتکاف در مساجد امام رضا(ع)، قدس، امام علی(ع)، محسن فر و مسجد نبی(ص) ویژه خواهران و همچنین در مسجد جامع، الکاظم مولوی و مسجد الغدیر ویژه براداران برگزار شد.

وی عنوان کرد: بیشترین آمار معتکفین مربوط به مسجد نبی(ص) بود که ۱۵۸ خواهر در این مسجد معتکف شدند و شش مبلغ و شش مداح به صورت دوره‌ای برنامه‌های دعا و مناجات، مداحی و تفسیر و ختم قرآن را به عهده داشتند.

رویوران برگزاری جلسات ختم قرآن، مناجات سحر امیرالمومنین، دعای توسل و اجرای عزاداری به مناسبت رحلت حضرت زینب (س) را از جمله برنامه های اجرا شده در این سه روز عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر همچنین از تهیه و توزیع حدود 800 کتاب اعتکاف در بین معتکفین در این ایام خبر داد و آمار استقبال و شرکت معتکفین خانم را بیشتر از آقایان اعلام کرد.

وی اعتکاف را فرصتی برای تمرین دوری از وابستگی های دنیوی و نزدیکی هر چه بیشتر به خداوند خواند و اظهار کرد: امیدواریم هر سال به آمار معتکفین به خصوص جوانان معتکف افزوده شود و ما بیش از گذشته شاهد انس جوانان با معنویات دینی باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار