تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۳۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از مراسم نکوداشت نمایندگان آبادان
از تعارف نمایندگان مردم آبادان با یکدیگر تا اشک‌های صفاتی
در مراسم نکوداشت نمایندگان فقید، پیشین و فعلی آبادان، برخی نمایندگان در راستای دفاع از عملکرد خود‌گاه در مقام پاسخگویی به دیگر همتاهای خود بر می‌آمدند.

در مراسم نکوداشت و پاسداشت نمایندگان فقید و ادوار گذشته شهر آبادان، که  ظهر امروز در تالار مهر شهرستان آبادان برگزا شد، حضور تمامی نمایندگان آبادان در ادوار فعلی و گذشته و خانواده دو نماینده فقید این شهرستان در سالن خود نمایی می‌کرد.

در این مراسم با تلاوت قرآن و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایارن در پایگاه خرمشهر نواخته شد، محمد رضا حیاتی مجری و گوینده با سابقه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران که خود از فرزندان شهر آبادان است وظیفه اجرای این مراسم را بر عهده داشت.

در این مراسم ابتدا فرماندار آبادان بر پشت تریبون حاضر شد و پیرامون سابقه آبادان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

شهبازی عنوان کرد: این مراسم در تعاقب سیاست‌های دولت و استاندار خوزستان برگزار می‌شود که هدف از آن احیا نخبگان سیاسی استان بود و تجلیل از نمایندگان مردم در خانه ملت که هر کدام در گوشه‌ای حاضر هستند و عده‌ای نیز دار فانی را وداع گفته‌اند، در واقع برگزاری این همایش، به پاس آرای مردم بوده، چرا که نمایندگان نماد حضور و رای مردم هستند.

در این مراسم نمایندگان فعلی و پیشین شهر آبادان در راستای دفاع از عملکرد خود‌گاه در مقام پاسخگویی به دیگر همتایان خود بر می‌آمدند.

سخنران بعدی این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان آبادان بود که ضمن تبریک ایام شعبانیه و گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد از سیاست بازی‌های موجود در سطح کلان شهر آبادان ابراز گلایه کرد و اظهار کرد: بحث سیاست بازی‌ها تاکنون ضربات جبران ناپذیری را به آبادان وارد کرده است، و افراد فقط در فکر تخریب جناح مخالف هستند و این باعث عقب افتادگی این شهر تا کنون شده است، آبادان باید آباد شود و عمران و آبادی باید به دست فرزندان همین آب و خاک صورت پذیرد، پس نباید وقت را برای بازی‌های سیاسی تلف کرد.

در این مراسم که در حضور تمام نمایندگان ادوار پیشین و فعلی شهر آبادان برگزار شد، غیبت استاندار خوزستان به عنوان یکی از نمایندگان سابق شهر آبادان در خانه ملت در این مراسم مشهود بود.

همچنین در این مراسم، سید حسین دهدشتی دیگر نماینده فعلی شهر آبادان در مجلس شورای اسلامی بر پشت تریبون حاضر شد و تنها از برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد و عنوان کرد: هر کاری در حال انجام است و یا در گذشته انجام شده است، حاصل تلاش نمایندگان پیشین شهر آبادان است و امیدوارم که همه به یکدیگر کمک کنیم و موجب عمران شهر آبادان شویم.

عبدالله کعبی نیز، فرد دیگری بود که با سابقه چهار دوره نمایندگی مردم آبادان در خانه ملت، سخنرانی کرد و گفت: نباید از آبادان وجه بدی نشان داده شود، این شهر مشکلاتی را دارد اما باید مردم نیز در حل این معضلات یاری رسان نمایندگان باشند.

وی تاکید کرد: آبادان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که خود به خود حساب آن از سایر مناطق آزاد دیگر جدا می‌شود، همانند جمعیت ان، که ما در هیچ منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی دیگر شاهد جمعیت نیم میلیون نفری نیستیم.

نماینده چهار دوره مردم آبادان در خانه ملت خاطر نشان کرد: در دیداری که با رئیس جمهور در کیش داشتیم و ی عنوان کرد که ما بابت کاستی‌های ادوار گذشته از مردم آبادان عذر خواهی می‌کنیم و این نشان دهنده عزم دولت برای توسعه شهر آبادان است.

عبدالله کعبی نماینده پیشین شهر آبادان در این مراسم پس از سخنرانی محل مراسم را ترک و پیش از آن عنوان کرد: خدمات زیادی را مرحوم رشیدیان نماینده فقید آبادان به این شهر ارائه داد که ماحصل آن اقدامات را امروز در عملکرد مسئولین شاهد هستیم.

همچنین محمد سعید انصاری و سید علی موسوی‌جرف، دو تن دیگر از نمایندگان پیشین و فعلی شهر آبادان بودند که با حضور در جایگاه، ضمن قدردانی از مسئولان برای برگزاری این مراسم، استمرار این همایش‌ها را خواستار شدند و برای روح نمایندگان فقید مردم آبادان طلب مغفرت کردند.

ایرج صفاتی نماینده پیشکسوت مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بود که با کوله باری از تجربه در زمینه انقلاب و جنگ و نمایندگی مردم ابادان در خانه ملت، سخنان شیرینی را در خصوص قرب اعیاد میلاد سالار شهیدان و مهدی صاحب الزمان بیان داشت و عنوان کرد: در شب عاشورای حسینی ابا عبدالله وعده ولیعصر را به یاران خود داد و مژده عدالت را به یاران خود بشارت داد. (اشک ریخت)

وی خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد مناطق آزاد در پنج منظور خلاصه می‌شود که عمده ان بر مبنی ایجاد اشتغال و ارز آوری خلاصه می‌شود که هیچکدام از از این مناطق چنین دستاورد‌هایی را برای دولت به همراه نداشته‌اند و امیدوارم که منطقه آزاد اروند از این پیشرفت و بالندگی و سود اوری بهره ببرد.

در پایان این مراسم نیز، احمد میدری نماینده مردم آبادان در مجلس ششم و معاون فعلی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی نیز، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت 14 و 15 خرداد اظهار کرد: اگر نمایندگان اصفهان قادر به انتقال آب کارون هستند، به این خاطر است که بین خود ائتلافی به وجود آوردند و با اتحاد خود قادر هستند برای مردم خود امکانات را فراهم آوردند، لذا این اتحاد باید در اینجا نیز خود نمایی کند و در راستای خدمت به مردم استفاده شود.

همایش نکوداشت نمایندگان فقید، پیشین و فعلی مردم آبادان در خانه ملت، پیش از ظهر امروز در محل تالار مهر آبادان برگزار شد که در آن از نمایندگان ابادان و خانواده دو نماینده فقید این شهرستان تقدیر شد و استاندار خوزستان که یکی از نمایندگان پیشین این شهر به شمار می‌رود در این مراسم حاضر نشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار